کاهش پرونده های دستگاه قضایی با اقدامات صلح یاوران

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: اقدامات صلح یاوران موجب کاهش پرونده های دستگاه قضایی و تسهیل امور مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید احمد مرتضوی مقدم»، امروز (پنج شنبه 9 تیر) در اجلاسیه «صلح ‌یاوران» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: ایمان و عمل صالح موجب سالم ماندن جامعه می شود و وظیفه ما ساخت جامعه سالم و ایجاد صلح و آشتی میان مومنین است.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: ایمان با عمل صالح تکمیل می شود و از عمل صالح باید برای اصلاح جامعه استفاده کنیم و عمل صالح در جامعه باید دارای ارزش بوده و تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: تواصی به حق گاهی در یک محدوده کوچک مانند خانواده اجرا می شود و ریشه اختلافات خانوادگی صورت نگرفتن تواصی به حق از سوی زن و شوهر است.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم تاکید کرد: اینکه در خانه به جای فرزند، سگ نگهداری شود، عدم تواصی است و باید بدانیم که تواصی به حق ایمان را قوی می کند و جامعه سالم شاهد اجرای درست دستور الهی است.

وی ادامه داد: وقتی تواصی به حق و دستور الهی صورت نگیرد، مساجد خالی می شوند و حفظ ارزش های دینی و اسلامی با توصیه به حق مانند صله رحم به انجام می رسد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به فضای مجازی عنوان کرد: افزایش زمینه های رسیدن به خطا در جامعه امروزی، ثمره فضای مجازی است و اگر جوانان از ارزش های دینی تهی شوند، جامعه سالم نخواهد ماند.

وی با تاکید بر نقش روحانیت در جامعه ادامه داد: روحانیت در ساخت جامعه سالم نقش بسزایی دارد و ائمه جماعات در مساجد و ادارات نیز در این میان نقش مهمی دارد.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: ارزش های دینی باید در مدارس و آموزش و پرورش فرهنگ سازی شود و بسیج نیز در تربیت و تواصی به حق نقش برجسته ای دارد

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با اشاره به اجلاسیه «صلح ‌یاوران» گفت: اقدامات صلح یاوران موجب کاهش پرونده های دستگاه قضایی و تسهیل امور مردم می شود.

کد خبر 1191372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha