برگزاری نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی مردادماه جاری درکرمانشاه

شهرستانی،گفت: نوزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(علیه‌السلام) از ۴ تا ۶ مردادماه امسال در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

علیرضا شهرستانی در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاه به  برگزاری جلسه کارگروه کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی،گفت: همایش پیر غلامان حسینی در شهرهایی برگزار می‌شود که سبک خاص عزاداری داشته باشند که در کرمانشاه آیین زنجیرزنی از آن رونمایی خواهد شد  سبک عزاداری استان‌ مستندسازی می‌شود تا برای مردم نشان داده و ماندگار شود.

 

مسئول کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس بین‌المللی ،افزود: در استان کرمانشاه وحدت و اشتراکات خوبی بین شیعه و اهل سنت نمایان است و وجود امام‌زاده عبیدالله در کوسه هجیج شهرستان پاوه،که نه تنها مورد احترام و توجه شیعیان بوده است، بلکه همواره زیارتگاه‌ مردم متدین اهل‌سنت نیز است نمایان گر این اشتراکات است.

 

وی خاطر نشان کرد: نوحه ماندگار «شیرین شمامه نوبرم» اثر مرحوم استاد حشمت‌الله لرنژاد از هنرمندان به نام اهل‌تسنن منطقه است این اثر ماندگار بخشی از هویت زبانی، فرهنگی و تاریخی ما است و انتظار داریم که این اثر معنوی عاشورایی در دفتر ثبت آثار و احیای میراث معنوی و طبیعی، ثبت ملی شود.

 

شهرستانی تصریح کرد:استان کرمانشاه از معدود استان هایی هست که ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، اتحاد بین ادیان باعث ناامیدی دشمن شده است، باید این وحدت استمرار پیدا کند.

 

 مسئول کمیته ادیان و مذاهب نوزدهمین اجلاس بین‌المللی در پایان گفت:اجلاس پیرغلامان حسینی یک رویداد بین المللی است که مهمانانی از دیگر کشورهای اسلامی نیز در آن شرکت می کنند بنابراین باید همه توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم به کار بگیریم.

کد خبر 1191386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha