تعطیلی ارگ کریم خانی به دلیل تصویر برداری ساخت سریال «سووشون»

ارگ کریم خانی به دلیل تصویر برداری ساخت سریال «سووشون» تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، ارگ کریم خانی به دلیل تصویر برداری ساخت سریال «سووشون» تعطیل است.

«سید موید محسن نژاد»، امروز (پنج شنبه 9 تیر) با اشاره به تصاویر فضای مجازی در خصوص تعطیلی ارگ کریمخانی در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: سریال «سووشون» اثر تاریخی ملی برای شناساندن فارس به مردم و ماهیت کار تبلیغ و تبیین جایگاه والای فارس در تاریخ کشور در دوران حساس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس افزود: شرایط مساعدت حداکثری برای تحقق مناسب اهداف تعیین شده در ساخت این سریال در فارس ادامه خواهد داشت و از فضای تاریخی ارگ کریمخانی در شیراز برای ساخت این سریال بهره گیری می شود.

«اسماعیل محبی پور»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز اعلام کرد: مردم فارس میزبان خوبی برای تیم «سووشون» هستند و این سریال محتوای ضد استعماری دارد.

«مصطفی مشفقیان»، نیز تاکید کرد: ساخت سریال «سووشون» یک فرصت تاریخی و مهم برای شیراز است و متولیان فرهنگی در شهر و استان باید متوجه اهمیت و لزوم حمایت از تولید آن باشند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: سووشون از برترین آثار ادبی تاریخ کشور در حوزه رمان است و روایتی واقع‌ گرایانه، باورپذیر و جذاب از یکی از سیاه ‌ترین دوران‌های تاریخ کشور ما یعنی اواخر سقوط پهلوی اول و روی کار آمدن پهلوی دوم و دوران استعمار است که بستر وقوع تمام این وقایع در شهر شیراز است.

وی اضافه کرد: شیراز در خیزشهای تاریخی ملت ایران نقش مهمی دارد که در این سریال به تصویر کشیده می شود و ساخت این سریال در شیراز، علاوه بر دستاورد‌های فرهنگی، از جهت هنری نیز فرصت مغتنمی برای شیراز است و دستاورد‌های اقتصادی نیز برای شهر شیراز در پی دارد.

«هادی امامی مقدم»، نیز گفت: برای انتخاب بازیگران سریال در آذرماه سال گذشته برای اولین بار از حدود ۸۵ گروه نمایشی مصوب از ۳۵ شهرستان استان فارس شروع به اطلاع رسانی شد و به گروه مجمع نمایندگان تئاتر فارس، گروه روسای انجمن نمایش شهرستان‌های استان فارس و آموزشگاه‌های آزاد نمایشی و سینمایی فعال در استان برای انتخاب بازیگران به کارگردانی «نرگس آبیار» اطلاع رسانی و اقدام شد.

سرپرست تیم کستینگ استان فارس ادامه داد: از پیشکسوتان عرصه تئاتر، تلوزیون و سینمای شیراز و سایر شهرستان ‌ها دعوت و تعدادی از آنها انتخاب شدند.

سرپرست تیم انتخاب بازیگران بومی استان فارس اضافه کرد: فراخوان عمومی انتخاب هنروری نیز داده شد که مجموعا ۶ هزار نفر از سطح استان فارس جهت حضور در بخش هنروری اعلام آمادگی کردند و تا این لحظه ۱۲۰ بازیگر برای ایفای نقش از کل استان فارس انتخاب شده و حدود یک هزار نفر از هنروران نیز انتخاب و نقش آفرینی کرده اند و نیمی از اعلام آمادگی بازیگران بعد از انتشار فراخوان مربوط به استان ‌های دیگر و خارج از کشور بود و مابقی از شهر شیراز و دیگر شهرستان ‌های استان بودند.

وی اعلام کرد:  ۶۰ تا ۷۰ درصد از بازیگران سریال فوق از استان فارس انتخاب شده اند که برای نقش‌های اصلی و همچنین نقش ‌های کوتاه به ایفای نقش خواهند پرداخت.

امامی مقدم گفت: سریال «سووشون» برگرفته از اثر برجسته ادبی «سیمین دانشور» که تا کنون بیش از ۲۷ بار تجدید چاپ شده و بیش از ۱۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده در حال حاضر در شیراز در حال ساخت است و با لهجه شیرین شیرازی ضبط می شود.

کد خبر 1191417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha