فعالیت ۲۶ واحد فناوری کشاورزی در گیلان

محمدی با بیان اینکه امروزه بایستی با بهره گیری از دانش بنیان تولیدات و کیفیت کشاورزی را افزایش داد گفت : در حال حاضر ۲۶ واحد فناوری کشاورزی در گیلان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، صالح محمدی امروز ( پنج شنبه ۹ تیر) در جلسه کشاورزی و آب منابع طبیعی در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد عرصه‌های گیلان در حوزه کشاورزی مدیریت و حفاظت می‌شود گفت: ۳۰۰هزار بهره‌بردار در حوزه شالیکاری در گیلان فعال هستند.

محمدی اذعان کرد: ۸۷ هزار و ۵۰۰ هکتار تا امروز در استان گیلان طرح نوسازی و تجهیز انجام شده است.

وی ادامه داد: ۷۰ نوع محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود که ۲۰ نوع محصول حائز رتبه‌های برتر کشوری هستند همچنین این استان تولیدکننده ۳۰ درصد برنج کشور است.



رئیس جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد :۶۲۰ تن گوشت مرغ روزانه در استان گیلان تولید می‌شود که ۲۸۰تن در استان مصرف و مابقی برای نیاز سایر استان‌ها به خارج از گیلان حمل می‌شود.


محمدی افزود: طرح اصلاح و نوسازی شالیکوبی‌ها و همچنین توجه به راه‌های روستایی عشایر و تامین آب آن‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

وی به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان جهاد کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: ۹ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و ۲۶واحد فناور در گیلان فعال است در این راستا تفاهم نامه های منعقد شده است.


رئیس جهاد کشاورزی گیلان به دیگر عملکرد این سازمان پرداخت و اظهار داشت : احداث شبکه‌های آبیاری فرعی به طول ۵۰۳ کیلومتر، مرمت و بازسازی یک هزار و ۶۰۰هکتار آبندان استان و تجهیز و راه‌اندازی چاه عمیق آب کشاورزی را جزو دیگر اقدامات که انجام شده است.



در پایان این نشست هر یک از نمایندگان مجلس گیلان انتقاد ات و پیشنهادت را ارائه و خواستار حل آن شدند. 

کد خبر 1191466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha