حضور طلاب و روحانیون در سطح مدارس زمینه ساز پیامدهای مثبت در تربیت معنوی دانش آموزان است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: حضور طلاب و روحانیون جوان و تحصیل‌کرده باانگیزه دارای روحیه جهادی در آموزش‌وپرورش یک فرصت جدید برای تربیت معنوی دانش آموزان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۰ تیر) در دیدار با آیت الله «علیرضا اعرافی»،مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اظهار کرد:  طبیعتاً حضور دلسوزانه حضرت‌عالی مایه برکاتی برای استان خواهد شد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با تقدیر از مدیر حوزه های علمیه کشور در راستای توجه به حوزه‌های علمیه استان ایلام، یادآور شد:  خدا را شکر در این رویکرد جدید، تلاش بر این است که تغییری ایجاد شود، متأسفانه متناسب با ظرفیت انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش کار تربیتی انجام‌نشده رسوبات طرح ۲۰۳۰ در کشور ما متأسفانه تأثیرات خودش را گذاشتهاست.

 

وی تصریح کرد: دانش‌آموز ما در سطح مدارس که به سن تکلیف رسیده است، باید زمینه ای برای آن فراهم شود که نماز و ارتباط با خداوند متعال داشته باشد، متأسفانه آن طور که باید و شاید در این زمینه کار نشده است، پیش از این در شرایطی که داشتیم، فضای سیاسی بر آموزش‌وپرورش استان ما غالب بود و خیلی انگیزه‌های معنوی و تربیتی وجود نداشته است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: متاسفانه در به کار گیری نیروهای پرورش در حوزه آموزش و پرورش هم کم کاری شده است و نیروی متخصص تاثیر گذار در این بخش هم در بدنه آموزش و پرورش کم داشته ایم، لذا حضور برادران و خواهران روحانی در این بخش برای اقامه نماز با موانعی در سطح مدارس مواجه بود که باید  زمینه لازم برای حضور برادران و خواهران روحانی در سطح مدارس در رویکرد جدید فراهم شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: حضور طلاب و روحانیون جوان و تحصیل‌کرده باانگیزه دارای روحیه جهادی در آموزش‌وپرورش یک فرصت جدیدی هم برای آموزش‌وپرورش و هم برای حوزه‌های علمیه است که درواقع یک تعامل مناسب برای توجه به حوزه تربیت معنوی در سطح مدارس ایجاد شود.

 

وی گفت: طلاب و روحانیون در زمینه تحصیلات حوزوی مهارت کافی دارند، ولی این‌که بخواهند با طیف دانش‌آموزان تعامل برقرار کنند و بتوانند تاثیرگذار باشند، حتما باید دارای مهارت لازم باشند و بایستی برای این مهارت‌افزایی کار شود که ورود طلاب به مدارس پیامدهای مثبتی داشته باشد و طبیعتاً اگر چنانچه از این مهارت ارتباطی دوستانه با برخوردار شوند، به طور قطع آثار ماندگاری برجای خواهد گذاشت.

 

 

امام جمعه ایلام بیان کرد:  با توجه این‌که در تاسیس مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه در استان دیر اقدام شده است و باید خیلی زودتر انجام می شد باید برای جبران این کار باید تلاش شود،  نقش تربیتی که این مدارس می تواند داشته باشد و بایستی از مهدکودک شروع  شود تا تاثیرگذار  باشد و سپس در مدرسه ابتدایی و مقطع راهنمایی و متوسطه دنبال شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری بر نسل جوان باید در حوزه آموزش از دوران کودکی، این قشر را  مورد آموزش لازم قرار داد، افزود: برای کادر سازی باید از زیربنای جامعه که همان کودکان و نوجوانان هستند و طلاب و روحانیون و حوزه های علمیه در این امر می توانند نقش آفرین باشند،لذا در این حوزه دستور مساعدت حضرت‌عالی مورد نیاز است که بتوانیم این گسستی که از طرح ۲۰۳۰ ایجاد شده است و  همچنین خلاء معنوی در بین دانش آموزان وجود دارد را برطرف کرد.

کد خبر 1191520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha