طرف‌های مذاکره به دنبال رفع تحریم‌ها باشند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: طرف‌های مذاکره به دنبال رفع تحریم‌ها باشند و وقت را برای بازگشت آمریکا به مذاکرات تلف نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ ارومی» در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) در اولین روز از ماه ذی‌الحجه به بیان آداب ازدواج اسلامی و الگوی صحیح ازدواج پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه امروزه بسیاری از جوانان به‌خاطر هزینه‌های سنگین تشکیل زندگی از نعمت آرامش روحی در کنار خانواده و همسر دلخواه خود محروم هستند، افزود: باید جامعه به درجه‌ای از درک برسد که تحمیل مراسمات پرهزینه و تشریفات بی فایده نتیجه‌ای جز سلب آرامش و آسایش از زوج های جوان ندارد.

 

وی تصریح‌ کرد: بگذارید هزینه تجملات لاکچری مراسمات عروسی، سرمایه زندگی جوانان شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به تصویب قانون تعیین سقف افزایش اجاره بهای مسکن توسط قوای سه گانه و پاسخ رهبر معظم انقلاب به استفتای جمعی از مؤمنین در مورد وجه شرعی قانون فوق گفت: تصویب قانون و تعیین حکم توسط قوای سه گانه بنا بر مصلحت جامعه و کشور باید مورد تمکین عموم قرار گیرد ولی مهم‌تر از آن رعایت انصاف و مواسات با هموطنان نیازمند است.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه صاحب‌‌خانه‌‌ها با مستأجران مدارا کنند،اظهارکرد: بسیاری از خانواده‌ها به خاطر هزینه‌های سنگین اجاره مسکن به حاشیه‌نشینی روی آورده‌اند و این مسئله اثرات سوء اجتماعی به دنبال دارد.

 

وی با گرامیداشت ۱۰ تیرماه، روز اصناف به بیان اهمیت نقش اصناف مختلف در بازار اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان از دیرباز به عنوان بخش مهمی از اقتصاد هر منطقه و جامعه بوده‌اند که نقش مهمی در رونق اقتصادی دارند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی بیان‌کرد: امروز هم با فعال‌سازی اصناف مختلف و آسیب‌شناسی اقتصاد خرد می‌توان راه کارهای مهمی برای توسعه اقتصاد و حل مشکلات پیش روی تولید داشت.

 

امام جمعه بندر آستارا یاد و خاطر قربانیان هواپیمای مسافربری ایرباس ایران که در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ توسط نیروی دریایی متجاوز آمریکا مورد اصابت موشک قرار گرفت و بیش از ۲۷۰ هموطن بی‌گناه به شهادت رسیدند را گرامیداست و افزود: این اقدام نمونه بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکای جنایتکار است.

 

وی ادامه داد: حقوق بشر آمریکایی یعنی هر جا که منافع آمریکا در میان باشد می‌توان جان انسان‌ها را به خطر بیاندازد و در جای دیگر هم می‌تواند انسان‌ها را از حقوق اولیه خود محروم سازد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی به موضوع از سرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای به میزبانی و میانجی‌گری قطر پرداخت و گفت: قطر دوست دارد بعد از عمان و کویت نقش میانجی‌گری در منطقه را ایفا کند و می‌خواهد در مقابل چهره خشن و جنگ طلب عربستان در منطقه از خود چهره مثبتی ارائه دهد.

 

وی اضافه‌کرد: یقینا طرف‌های مذاکره هم باید به دنبال رفع تحریم‌ها باشند و وقت را برای بازگشت آمریکا به مذاکرات تلف نکنند.

 

امام جمعه بندر آستارا در پایان به موضوع فرسایشی تعیین تکلیف شهرداری این شهر مرزی اشاره کرد و گفت: بالاخره بعد از حدود ۱۰ ماه بلاتکلیفی تکلیف شهرداری آستارا مشخص شد و مطالبه و خواست مردم این است که به دور از اختلافات و حواشی مشکلات انباشته شده شهر به سرعت برطرف شود و آستارا نفس تازه‌ای در مدیریت شهری بکشد.

 

 

کد خبر 1191566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha