مراعات حال همدیگر در شرایط سخت اقتصادی لازم است/ بهره گیری از معنویت ماه ذی الحجه

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشورمان گفت: مراعات حال همدیگر و کمک به نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به نابسمانی های اقتصادی و آسیب هایی که برای جامعه داشته است، اظهارداشت: جنگ روسیه و اکراین تامین مواد غذایی در دنیا را به لحاظ جایگاه تولیدی اکراین تحت تاثیر قرار داده که خروج از این معضل با همکاری و همدلی لازم است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: راعات حال همدیگر و کمک به نیازمندان در شرایط سخت اقتصادی لازم و صاحبان ملک و صنایع و تولید در این مسیر نقش خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: صاحبان ملک و دارایی در شرایط سخت اقتصادی سخت گیری به مستاجران خود نداشته باشند و با آنان با اجاره بهای قبلی و کمتر مدارا کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: همکاری بازاریان و سایر افراد دارای تمکن در رفع نیاز معیشتی مردم موجب خیر و برکت برای آنان و جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته ایم، تصریح کرد: علاوه بر مسائل بین المللی جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز آسیب دیگری در این حوزه است.

 

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: مسئولان کشور در دولت و مجلس برای رفع و گذر این وضعیت تلاش خود را بکار گرفته اند اما همکاری مردم هم لازم است.

 

 بهره گیری از معنویت ماه ذی الحجه

 

وی با اشاره به ماه ذی الحجه و مناسبت های مهم آن اظهارداشت: مردم تلاش کنند تا از معنویت ماه ذی الحجه بهر ببرند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: ازدواج و فرزند آوری در جامعه باید ترویج پیدا کند و جوانی جمعیت را در نظر داشته باشیم.

وی تغییر فرهنگ ها در دو مقوله ازدواج و فرزند آوری را موجب افزایش سن ازدواج و کاهش فرزند در خانواده ها اشاره کرد و گفت: کاهش تولد فرزند در یک خانواده در آیند موجب کاهش نسبت های فامیلی مثل عمو، عمه، دایی و خاله برای فرزندان آینده خواهد شد.

کد خبر 1191593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha