سامانه تی تک باعث شد تا دارو با قیمت یکسان عرضه شود

دارایی گفت: با استفاده از سامانه تی تک تمام قیمت های داروها ثبت شده و در همه جا قیمت دارو یکسان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، بهرام دارایی در میز اقتصاد شبکه خبر گفت: راه اندازی سامانه تی تک ثمرات زیادی داشته است، تاکنون 20 هزار میلیارد تومان فروش و توزیع دارو در آن ثبت شده است و از فروش 230 هزار قیمت داروی تاریخ مصرف گذشته نیز جلوگیری شده است.

 

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در دوران کرونا سامانه تی تک کارایی خوبی داشت و تجهیزات کرونایی در آن ثبت شد و همچنین میزان تولیدات واکسن و سایر اقلام ضد کرونا در کنترل ما بود.

 

دارایی گفت: هم اکنون زنجیره تولید و توزیع تجهیزات پزشکی خیلی آشفته است و بسیاری از تجهیزات هنوز در این سامانه عرضه نشده و باید کار بزرگ تنظیم زنجیره تجهیزات پزشکی صورت گیرد.

 

وی افزود: برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و تقلبی نظام ردیابی در سال 94 راه اندازی شد که یک سامانه دانش بنیان درون زا است که فرآیندها از ابتدا تا انتها رصد و پایش می شود.

 

وی افزود: سامانه تی تک برای شفاف سازی راه اندازی شده و ما به دنبال کنترل فرآورده های سلامت محور در آن هستیم و هم اکنون بیش از هشت هزار شرکت در این سامانه در حال همکاری هستند و تاکنون نزدیک به دو میلیارد عدد شناسه گذاری انجام شده است.

کد خبر 1191674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha