حضورچهار میلیون زائر در مراسم شهادت جوادالائمه درآستان مقدس کاظمین

آستان مقدس کاظمین (ع) از حضور چهار میلیون زائر در طول مراسم شهادت امام جواد(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، دبیرخانه آستان مقدس کاظمین (ع) در بیانیه ای اعلام کرد: این آستان همه پرسنل خود را به همراه داوطلبان خدمت رسانی و نهادهای مختلف از جمله حوزوی، مذهبی، امنیتی، خدماتی و بهداشتی و فعالیت های عمرانی و مردمی را برای استقبال از میلیون زائر به مناسبت شهادت امام محمد تقی جواد الائمه(ع) بسیج کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات گسترده ای را برای ایجاد فضای معنوی به منظور حضور مومنان برای زیارت و برپایی مراسم عزادری و سوگواری فراهم کردند و حاصل این تلاش ها موفقیت در برگزاری مراسم و حفظ امنیت زائران و تأمین آسایش و امنیت بود.

 

براساس این بیانیه، تعداد زائرانی که این مناسبت را برگزار کردند، نزدیک به چهار میلیون نفر بود. تعداد داوطلبان مفتخر به خدمت رسانی از مرد و زن به دو هزار و 450 نفر رسید که یک هزار و 250 نفر از آنها داخل صحن شریف و اطراف آستان مقدس و یک هزار و 200 نفر از آنها خارج از صحن شریف و راه های منتهی به حرم بودند.

در این بیانیه آمده است: تعداد اصحاب رسانه در آستان مقدس که در پوشش رسانه صوتی و تصویری و نوشتاری شرکت  کردند، 70 نفر بودند.

کد خبر 1191689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha