غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است/ ضرورت احیای شیوه های رفتاری مکتب علوی

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه غدیر موضوع اهم اسلام شناسی است، گفت: نتیجه گیری از حرکت غدیر این است که ما به آرمان های غدیر برسیم و آرمان های انقلاب ما نیز همان آرمان های غدیر و اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۱ تیر) در نشست شورای راهبردی و سیاستگذاری بنیاد بین‌المللی غدير در استان اظهار کرد: مسئله غدیر مربوط به مذهبی خاصی نیست و موضوع اهم اسلام شناسی است و لذا اسناد آن آیات قرآن و احادیث پیامبر اکرم(ص) است که هر پژوهشگری پیرو هر مذهبی که باشد، می تواند از این اسناد مستند استفاده کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این روایت که «ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﻘﺪﺭ ﺍﻟﻤﻌﺮﻓﺔ؛ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﺷﺪ» تأکید کرد: کارهای خوبی که می خواهد انجام شود متناسب با میزان معرفت خود به خود بروز پیدا می کند بنابراین توجه شود که روی مسئله معرفت خیلی باید کار شود.

 

وی ادامه داد: اگر معرفت نسبت به مسئله غدیر و مکتب علوی حاصل شود بعد به همه لوازم معرفت به صورت خودکار عمل می کند لذا در دستورالعمل بنیاد بین المللی غدیر بر مسائل تحقیق و پژوهشی و کارشناسی توصیه شده است.

 

آیت الله عبادی افزود: از جهت محتوا به رسانه هایی که می خواهند در خصوص مسئله غدیر کار کنند باید غنا ببخشیم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه غنای مطالب غدیر از جهت استنادات به افراد عزم کافی می دهند، تصریح کرد: اما احیای عملی، رفتاری، اخلاقی و معنوی علوی در کارها و اخلاقمان مهمتر است و بر مخاطب بسیار تاثیر می گذارد.

 

وی بر احیا و ترویج شیوه های رفتاری مکتب علوی تأکید کرد و گفت: دستور العمل هایی که در انجام مراسم ایام غدیر ذکر کردند در حدی می تواند موثر باشد که در موازنه با مسائل عقیدتی و رفتاری آن توازن درستی داشته باشد وگرنه اگر نامیزان باشد چه بسا اثر معکوس خواهد داد.

 

آیت الله عبادی افزود: در انطباق مسئله غدیر با گام دوم انقلاب که ما می خواهیم ورود پیدا کنیم؛ دشمن در این سال ها از هیچ اقدامی بر علیه انقلاب اسلامی دریغ نکرده تا ما فرصت پیدا نکنیم اما در گام دوم انقلاب بنا است فرصت عملی و اجرایی انقلاب و نزدیک شدن به آرمان های انقلاب پیدا کنیم چون تحقق هر امری موکول بر دو اصل مقتضی و عدم مانع است که مقتضی در دولت و مردم وجود دارد اما موانع(دشمن) هم در حال ضعیف شدن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: نتیجه گیری از حرکت غدیر این است که ما به آرمان های غدیر برسیم که آرمان های پیامبران است و آرمان های انقلاب ما نیز همان آرمان های غدیر و اسلام است.

 

 

کد خبر 1191823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha