اقوام رنگین کمان کشور هستند/استفاده از ظرفیت اهل سنت برای نظام سرمایه‌گذاری است

ماموستا کریمی گفت: اقوام رنگین کمان کشور هستند که اگر در کنار هم قرار گیرند قدرتمندتر خواهند بود و ایران قوی را شکل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی پیش از ظهر شنبه یازدهم تیرماه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: اقوام رنگین کمان کشور بوده و به مثابه پازلی هستند که اگر در کنار هم قرار گیرند قدرتمندتر خواهند بود.

 

 

وی افزود: اقوام در کنار هم در جبهه نبرد حضور یافتند و امروز هم باید در کنار هم باشند و هیچ قومی نباید طرد شود و یا تصور کند در مواقعی همچون انتخابات مصرف تبلیغاتی دارد.

 

 

ماموستا کریمی خاطر نشان کرد: هیچ قوم و جنسیتی بر قوم و جنسیت دیگر برتری ندارد و اهانت به هر فرد و جنسیتی توهین به خالق است.

 

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی با اشاره به جایگاه زنان اعلام کرد: اولین کسی که به اسلام ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بود و تمام اولیا و انبیای الهی از دامن زن تربیت یافته‌اند و امروز مدیون زنان هستیم.

 

 

وی گفت: زنان باید از حق خود دفاع کنند و بتواند جایگاه خود را در جامعه حفظ کند.

 

 

ماموستا کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده برای اهل سمت اظهار کرد: ملاقات با رئیس جمهور بصورت هرماه، دیدار با مسئولان وزرا، استانداران، دیدار با ائمه جمعه و جماعات از اقدامات انجام شده است.

 

 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی اضافه کرد: از وزیر کشور خواسته شده استانداران استانها یک مشاور در حوزه اهل سنت منصوب کنند که در برخی استان‌ها انجام شده است.

 

 

وی اذعان کرد: استفاده از ظرفیت اهل سنت برای نظام هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و ما نیاز به وحدت عملی داریم که باید محقق شود.

 

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معیشت ماموستا افزود: در جلساتی که با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داشتم قول مساعد تامین زمین اوقافی برای ساخت واحدهای مسکونی ماموستاهای اهل سنت داده شد تا زمینه دغدغه مشکلات مسکن ماموستاها برطرف شود.

کد خبر 1191853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha