با ایجاد تسهیلات رغبت جوانان را برای ازدواج آسان فراهم کنیم

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: هر چند که امروزه با وضعیت اقتصادی تشکیل زندگی و فراهم کردن امکانات زندگی سخت شده است اما هم حکومت و هم خانواده ها باید با ایجاد تسهیلات، رغبت جوانان را برای ازدواج آسان فراهم کنند.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: در فرهنگ دین، کانون خانواده نخستین کانونی است که شخصیت و تربیت انسان در آن شکل می‌گیرد.
 

امام جمعه صومعه‌سرا افزود: در حقیقت خانواده شکل کوچکی از اجتماع بزرگ است که اداره آن بسیار مهم و از ظرافت خاصی برخوردار است، به همین جهت ارکان اصلی خانواده یعنی زن و شوهر باید تلاش کنند که این اجتماع، مستحکم و پایدار باقی بماند.

 

وی گفت: دشمن شبانه‌روز با نقشه‌های فراوان می‌کوشد که کانون گرم خانواده شکل نگیرد و یا سست و ضعیف باشد و مرتب کار می کند که بنیان خانواده پا نگیرد و از همه گسسته شود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: در غرب که مفهوم خانواده هویتش را از دست داده است، به دنبال آن هستند که با ترویج استقلال در زندگی برای زن و مرد، دور کردن فرزندان از خانواده، خانواده بدون فرزند و ترویج ازدواج سفید، سبک زندگی سنتی و دینی را از بین ببرند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: هر چند که امروزه با وضعیت اقتصادی تشکیل زندگی و فراهم کردن امکانات زندگی سخت شده است اما هم حکومت و هم خانواده ها باید با ایجاد تسهیلات، رغبت جوانان را برای ازدواج آسان فراهم کنند و البته نقش خیرین و صاحبان املاک و تالاردارها و سایرین نیز تعیین کننده است.

کد خبر 1191871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha