اقدام خودجوش بانوان خرم ‌آبادی در ترویج حجاب/ ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر در جامعه ضروری است

جمعی از بانوان خرم ‌آبادی در اقدامی خودجوش برای ترویج فرهنگ حجاب، بر ضرورت تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تاکید کردند.

خبرگزاری شبستان_لرستان؛ حجاب و عفاف، به عنوان ارزش انسانی، نماد انسانی و اسوه دینداری شناخته می شود، حجاب نماد و پرچم اسلام است.

 

مسئله حجاب در قرآن کریم  مورد تاکید قرار دارد و خداوند می‌فرماید جلباب‌ها را به گونه ای بپوشید که کناره‌های آن به هم برسد.

 

از سوی دیگر رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان در برابر مردان یکی از مولفه های سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع و صیانت از کانون خانواده در برابر هجمه های دشمنان است.

 

دشمنان از دیرباز از دین مبین اسلام کینه دارند و توطئه های خود را علیه دین اسلام و ارزش های اسلامی در دستور کار خود قرار داده اند.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی دشمن در قالب هجمه های فرهنگی  حجاب و عفاف را با هدف فروپاشی کانون خانواده مورد هجمه قرار دادند و ترویج بی حجابی را در قالب توطئه های دشمنان در دستور کار قرار گرفت.

 

این روزها با نگاهی ساده در خیابان ها دیده می شود که روز به روز به آمار افراد بد حجاب در جامعه افزوده می شود و در این بین تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

وظیفه حکومت اسلامی در مواجهه با بدحجابی و ترویج و فرهنگسازی حجاب در جامعه، است که این مهم با مشارکت دلسوزان جامعه از قشری و نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حکم حجاب بعد از تشکیل حکومت اسلامی آمده و امروز هم حکومت اسلامی درباره حجاب اسلامی مکلف است و وظیفه دارد به این موضوع توجه کند.

 

وظایف دولت در مصوبه «اصول و مبانی روش‌های اجرایی گسترش فرهنگ عفاف» که سال ۱۳۷۶ در ۱۶ بند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید وجود دارد .

 

امروز در خرم آباد شاهد اقدام خوجوش جمعی از بانوان خرم‌آبادی بودیم که با حضور در دریاچه کیو  اقدام به تبلیغ حجاب در بین شهروندان کردند.

 

این بانوان با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای لزوم حفظ عفاف و حجاب، دختران را به رعایت این فریضه الهی دعوت می‌کردند.

 

ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف باید مورد توجه جدی قرار گیرد

 

یاری یکی از بانوان شرکت کننده در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه از کودکی پوشش چادر را انتخاب کردم و این موضوع در خانواده ما نهادینه شده است گفت: این پوشش برکات و امنیت را برای ما به ارمغان آورده و همواره با میل و علاقه در حفظ آن تلاش کرده ایم.
 

وی افزود: همانگونه که نماز، خمس و... در دین ما واجب هستند واجب دیگری داریم به نام «امر به معروف و نهی از منکر» که از آن به عنوان واجب فراموش شده یاد می‌شود.
 

یاری با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان در راستای ترویج بدحجابی، اظهارداشت:مسئله امر به معروف و نهی از منکر چه لسانی و چه غیر لسانی برای مقابله با توطئه های دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد و این مهم با مشارکت مسئولان، دستگاه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و همچنین همه دلسوزان جامعه محقق می شود.
 

وی خاطرنشان کرد: حضور محجبه بانوان در جلسات مختلف، کلاس درس و دانشگاه، گردش و تفریح و... را نوعی تبلیغ دانست و تصریح کرد: این پوشش نوعی مبارزه با بی‌حجابی و امر به معروف و نهی از منکر است.
 

یاری با بیان اینکه کشور ایران اسلامی با خون شهیدان آبیاری شده است، افزود: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون خون هزاران شهیدی است که هر کوچه و خیابان و بن‌بستی را به نام آنان نام‌گذاری کرده‌ایم و با نگاه به تصویر شهدا باید یادمان بماند که صیانت از آرمان های شهدا مهم ترین وظیفه های ایرانی مسلمان است.

 

وی ادامه داد: ما مدیون خون شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و .. هستیم و وقتی وصیت‌نامه‌هایشان را می‌خوانیم همه آنها یک سفارش مشترک به زنان، مادران، خواهران و دختران این سرزمین داشته‌اند و آنهم بحث «عفاف» است.

 

حجاب پرچم عفت اسلامی است

 

« فاطمه زمانی» دیگر بانوی حاضر در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: دشمنان درپی تغییر باورها و اعتقادات زنان و دختران جامعه ایران هستند.

 وی با بیان اینکه حجاب و چادر پرچم عفت اسلامی و نماد و رسانه فرهنگ فاطمی است، افزود: امروز حجاب مورد تهدید و هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد.

 

زمانی با تاکید بر ضرورت هوشیاری خانواده های نسبت به توطئه های دشمنان، اظهار داشت: این راستا خانواده‌ها باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشندچرا که دشمن امروز دسیسه فروپاشی خانواده ها را پی گیری می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: حجاب یک رفتار فعال پیشگیرانه بوده و با انتخاب آن، از گرفتار شدن در مقابل توطئه‌های دشمنان و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

 

زمانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، صیانت از اهداف شهداست، افزود: یک از اهداف شهدا، حفظ فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان پایه سلامت معنوی جامعه بود.

 

حجاب یکی از شعائر برجسته دین است

« مریم نورالهی» دیگر بانوی مطالبه گر حاضر در این مراسم اظهار داشت: عفاف و حجاب نماد معنویت بانوی مسلمان است.


وی افزود: حجاب به عنوان یکی از شعائر برجسته دین اسلام، موضوعی جالب توجه و مورد مناقشه بین اصحاب فکر، عالمان دینی و همچنین شهروندان جامعه دینی قرار گرفته است.

 

 

نورالهی خاطرنشان کرد:حجاب باعث می ‌شود که شخصیت و منش بانوان بیشتر به چشم آمده و باعث ارزشمندتر شدن مقام شامخ زنان و دختران در جامعه شود.


وی با بیان اینکه حجاب مختص دین اسلام نیست، اظهار کرد: رعایت حجاب و داشتن چادر و حجاب دژ محکمی در برابر افراد هوس‌ باز و شهوت ‌ران است.

 

نورالهی افزود: حجاب افتخار یک بانوی مسلمان و عفاف سلاح یک زن مؤمنه است که برای دفاع از خود در برابر مشکلات به کار می ‌برد.

 

حجاب جنبه ای اجتماعی دارد

 

« مریم نوری» کارشناس فرهنگی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به برخی  شبهات در حوزه عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب فقط جنبه فردی ندارد، بلکه جنبه اجتماعی دارد.

 

 

وی با بیان اینکه بدحجابی باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، افزود: حکم حجاب بعد از تشکیل حکومت اسلامی آمده و امروز هم حکومت اسلامی درباره حجاب اسلامی مکلف است و وظیفه دارد به این موضوع توجه کند.

 

نوری خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و عفاف و ترویج و فرهنگسازی آن تکلیف حکومت اسلامی است، چون مسئله مربوط به جامعه اسلامی است.

 

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که اگر حجاب خود را رعایت کنند، مقبولیتی در جامعه نخواهند داشت، اما اینها پندار باطل است، آن که سررشته اعتقاد و ایمانش به خداوند متصل است از این مسائل نمی‌ترسد.

 

این کارشناس با بیان اینکه فاخرترین و زیباترین حالت برای زنان وقار و حجاب است، خاطرنشان کرد:امروز برخی تلاش می‌کنند که بدحجابی به عنوان مدرنیزه، سرمایه اجتماعی و شخصیت تلقی شود حال آنکه باطل و بی اساس است، امروز باید با نگاه جامعه شناسانه به مسئله عفاف و حجاب نگاه کرد و درباره بدحجابی آسیب شناسی شود و راهکارهای آن تبیین شود.

 

جمعی از بانوان خرم آبادی با حضور در دریاچه کیو اقدام به تبلیغ حجاب در بین شهروندان کردند، این بانوان با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای لزوم حفظ عفاف و حجاب، دختران را به رعایت این فریضه الهی دعوت می‌کردند.

کد خبر 1191897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha