حمایت از کارآفرینان  بستر اشتغال و رونق اقتصاد است

حمایت و تقویت کارآفرینان بستر رونق تولید و تقویت اشتغال در جامعه است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ کارآفرینی‌های متوسط و خرد آمد و بخصوص کارآفرینی خرد و روستایی بستری برای رونق تولید و تقویت فرصت اشتغال در جامعه است.

 

در بخش کارآفرینی روستایی زیرساخت‌های بسیار خوبی در استان لرستان وجود دارد که حمایت از کارآفرینان بستر بهره برداری از ظرفیت های بومی در راستای ترویج و نهادینه سازی فرصت اشتغال و رونق تولید در جامعه است.

 

بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی در قالب حمایت از کارآفرینان محقق می شود و بستر بهره برداری از زیرساخت‌های بومی در راستای بهبود معیشت روستاییان و جلوگیری از مهاجرت دائم از روستا‌ها موثر است.


با توجه به اهمیت حمایت از کارآفرینی‌های بزرگ برای کشور، اما حمایت از کار آرینی های خرد هم می تواند در زمینه اشتغال و بهره برداری از ظرفیت بومی در جامعه بویژه در مناطق روستایی موثر باشد و در این زمینه لازم است به جای حمایت از شرکت‌ها فرد کارآفرین را مورد حمایت قرار دهیم.

با توجه به مشکل بیکاری در مناطق محروم، در مرحله نخست کار آفرینی به عنوان عامل موثر در تامین اشتغال و در مرحله بعد آموزش و ترویج این مهم می تواند داروی شفابخشی باشد.

 

رمضانی متولد 1373 و دارای مدرک کارشناسی است که با حمایت های خانواده در زمینه اشتغال خود و ایجاد اشتغال در روستای محل زندگی خود اقدام کرده است.

 

« مهدی رمضانی» ساکن شهرستان چگنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: صندوق امام رضا(ع) با حمایت بسیج در اردیبهشت ماه 99 با 100 نفر عضو و پنج گروه 25 نفره راه اندازی شد.

 

وی با اشاره به مزایایی عضویت در این صندوق برای مردم، افزود:  طی جلساتی که داشته ایم قرار شد تخفیف خرید از فروشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی و همچنین مبلغی ماهانه به عنوان سود به اعضای این صندوق حمایتی تعلق گیرد.

 

رمضانی درخصوص چگونگی راه اندازی این صندوق حمایتی می گوید:  مغازه سوپر مارکتی خیلی کوچکی داشتم که مالک آن پدرم است در این مکان کوچک به فکرایجاد اشتغال افتادم.

 

وی با بیان اینکه با مبلغ 150  میلیون خودمان تعمیرات وکارهای عمرانی را شروع کردیم، ادامه داد: بعد از کلی پی گیری موفق شدم وام کار آفرینی را دریافت کنم.

 

رمضانی با بیان اینکه در سال 1397 و1398 سرباز بودم، افزود: در سربازی با دوستانم در مورد صندوق حمایتی بسیار صبحت می کردیم .

 

وی ادامه داد: بعد از سربازی تصمیم گرفتم در این صندوق اعتباری عضو شوم و برای کارآرفرینی تلاش کنم.

 

این کار آفرین لرستانی با اشاره به پی گیری های به عمل آمده برای رونق این صندوق، گفت:  و با کمک مردم 25 میلیون سرمایه در این صندوق تامین شده است.

 

وی با اشاره به جذب حمایت در راستای ارائه تسهیلات به مردم روستا، افزود: در بخشی دیگر قسمتی را به فروش محصولات اقتصاد مقاومتی اختصاص داده ایم که اجناس با قیمت مناسب به مردم ارائه می شود و تاکنون هم مردم استفبال خوبی از این بخش داشته اند.

 

اشتغال جوانان و رفع دغدغه بی کاری در جامعه مهم ترین گام در راستای زدودن بسیاری از آسیب ها و معضلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و انسانی از چهره جامعه بویژه مناطق محروم است.

 

رفع معضل بیکاری در گام نخست نیازمند شناسایی استعدادهای بومی و محلی، فرهنگ سازی، افکار سنجی و تلاش برای توانمند سازی نسل جوان و نوجوان و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

کد خبر 1191932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha