۱۰۹ کیلومتر محور بیرجند- نهبندان نیازمند تامین اعتبار است

مودی گفت: تاکنون ۹۱ کیلومتر مسیر بیرجند به نهبندان به بهره برداری رسیده و ۱۰۹ کیلومتر دیگر این محور نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «میرمحمد مودی» عصر امروز (9 تیر) در جریان بازدید نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از راه های سربیشه، اظهار داشت: یکی از کریدورهای اصلی؛ محور چابهار مشهد در محدوده بیرجند - نهبندان و نهبندان - زاهدان در خراسان جنوبی است که 241 کیلومتر این طرح در استان خراسان جنوبی است که 200 کیلومتر در حال انجام است.

 

سرپرست معاونت مهندسي و ساخت راه وشهرسازي خراسان جنوبي با بیان اینکه تاکنون 91 کیلومتر این مسیر به بهره برداری رسیده و 109 کیلومتر حدفاصل بیرجند نهبندان تعیین تکلیف شده و پیمانکار دارد، گفت: 109 کیلومتر دیگر این محور دیگر باقی مانده است، به کمک نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه و استاندار خراسان جنوبی 200 میلیارد تومان از محل تسهیلات ماده 56 در حال پیگیری است.

 

مودی گفت: وزارت راه و شهرسازی محور نهبندان - بیرجند را جزو اولویت های خود دانسته است؛ طبق دستور العمل سازمان مدیریت، ماده 56 به طرح های بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی می دهند که با توجه به اینکه محور بیرجند- نهبندان بیش از 70 درصد پیشرفت دارد که اگر محقق شود امسال 30 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

 

وی با بیان اینکه کریدور چابهار بندرعباس که مرز ماهیرود را به مرز افغانستان و میل 78 را به یکدیگر متصل می کند، 124 کیلومتر طول دارد، افزود: 20 کیلومتر این محور به بهره برداری رسیده است و تمام قطعات را پیمانکار داریم.

 

سرپرست معاونت مهندسي و ساخت راه وشهرسازي خراسان جنوبي ادامه داد: حدفاصل سربیشه تا درح که ترافیک محلی داریم درخواست ماده 56 کرده ایم که قرارداد امضاء شده برای پرداخت، هم اکنون برای بدهی شرکت، نیازمند مساعدت هستیم که اگر محقق شود مابقی طرح سربیشه تا درح به بهره برداری می رسد.

 

در این بازدید نیکزاد، برای 124 کیلومتر راه مرز ماهیرود، افغانستان و میل 78 گفت: این محور 100 میلیارد تومان ماده 56 می خواهد که ظرف 10 روز آینده این موضع پیگیری می شود.

کد خبر 1192067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha