۷۰ روستای سربیشه با تانکر آبرسانی می شود

لکزایی گفت: ۷۰ روستا و ۱۸۰ محله عشایری شهرستان سربیشه با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «محمد رضا لکزایی» عصر امروز (9 تیر) در جلسه جمع بندی مصوبات سفر نایب رئیس مجلس به شهرستان نهبندان و سربیشه اظهار کرد: شهرستان سربیشه 41 هزار نفر جمعیت و هشت هزار و 200 کیلو مربع مساحت و دارای 242 روستای دارای سکنه و 110 روستای خالی از سکنه است.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه این شهرستان داری 128 روستای بالای 20 خانوار جمیعت است که دارای دومین شهرستان از این منظر در استان هستیم، افزود: این شهرستان عشایر زیادی دارد و  70 روستا و 180 محله عشایری با تانکر آبرسانی می شود که نیاز شدید به دو دستگاه تانکر آبرسانی و یک دستگاه گریدر داریم.

 

وی ادامه داد: یک مجتمع آبرسانی در حال احداث است که در دو فاز اجرا و 19 روستا از آب شرب بهره مند می شوند؛ 50 میلیارد تومان برآورد اعتبار این پروژه است. همچنین طرح ملی آبرسانی درویش آباد سربیشه در دستور کار است و 10 روستا از محل اجرای این طرح آبرسانی و 44 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه شبکه آب سربیشه فرسوده است و آب به میزان گذشته تزریق، ولی هدر رفت بالایی داشته و به دست مردم نمی رسد، گفت: 70 درصد فرسودگی شبکه آب داریم و هزار و 100 کیلومتر خط انتقال شبکه است که 150 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی شبکه نیازمندیم.

 

لکزایی در ادامه گفت: شهرستان سربیشه در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و مرز رسمی ماهیرود سبب تردد تعداد زیاد کامیون و تریلی از این شهرستان شده است که درخواست داریم پرژوه راه آهن مشهد به چابهار که از سربیشه عبور می کند هم در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه 50 کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت داریم که سه هزار و 500 تن قیر نیازمندیم، افزود: برای 115 هزار مترمربع و آسفالت 134 روستا؛ یک هزار تن قیر رایگان نیاز داریم.

 

وی با اشاره به بّعد مسافت مرز با مرکز استان، افزود: در سه بخش شهرستان کمبود شدید آمبولانس داریم که از ضروریات شهرستان است، همچنین اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن در سطح شهرستان مورد نیاز و از مطالبات مردمی است.

 

فرماندار سربیشه با بیان اینکه روستای نوده سربیشه تلفن کابلی همراه و هیچ پل ارتباطی ندارد، ادامه داد: تامین زیرساخت های شهرستان مهم و حیاتی است، همچنین شهر درح سربیشه برای آسفالت نیازمند قیر رایگان است، برای مرمت و کول‌گذاری یک هزار و 100 قنات در شهرستان جهت حفظ جمعیت روستاها 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

وی با اشاره به اینکه آب باران شهرستان سربیشه به سمت افغانستان جاری می شود، گفت: یکی از پروژه های مهم و پر هزینه آبخیزداری است که نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات است.

 

لکزایی در پایان خواستار بازنگری سند توسعه سربیشه شد و گفت: فرمانداری شهرستان به فرمانداری ویژه ارتقاء یابد که باید پیگیری شود.

کد خبر 1192078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha