اساسنامه پتروشیمی تا پایان تابستان امسال تدوین می شود

به گفته طاهری، کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی در صدد تدوین اساسنامه در حوزه پتروشیمی تا پایان تابستان امسال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی شامگاه دیروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان مسئولیت خود به عنوان نماینده مردم در مجلس، تدوین سند بالادستی برای توسعه صنعتی کشور را در اولویت کاری خود در کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس قرار دادم.

 

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه ارزیابی ها نشان می دهد برای توسعه نیازمند برنامه مدون هستیم، گفت: سندی که قابلیت و ضمانت اجرایی داشته باشد، برای این منظور لازم است.

 

رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تدوین سند بالادستی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر برنامه هفت ساله توسعه کشور خواهد بود کما اینکه باید برای حوزه آی سی تی هم که در کشور کم کار شده هم اقداماتی در حال انجام است.

 

وی با تاکید بر حذف 245 قانون دست و پاگیر در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و گفت: طرح مورد نظر برای حذف این قوانین تدوین و به زودی در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

 

به گفته طاهری، در دهه ۸۰ بیش از هفت قانون خوب در حوزه تولید مصوب شده است و تاکنون ۳۵ درصد از این قوانین به نتیجه رسیده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه اصلاح قانون معادن از دیگر اولویت های کاری بنده است، گفت: قطع صادرات نفت خام در حوزه پتروشیمی از دیگر خواسته های مجلس است و متاسفانه پتروشیمی در کشور ما در حال حاضر اساسنامه ندارد و کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در صدد تدوین اساسنامه برای این حوزه تا آخر تابستان است.

 

رئیس کمیسیون صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی یکپارچه سازی سامانه‌ها با هدف حکمرانی داده ها را از نیازهای اساسی کشور دانست و گفت: حال که کشور نیاز به جمع آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف برای اقدام دارد مسوولان مربوطه به اهمیت یکپارچه سازی پی برده و در صدد تحقق آن هستند که در این رابطه قانون مصوب شده در مجلس توسط شورای نگهبان برگشت خورده که بعد از رفع ایرادات وارد شده دوباره به شورای نگهبان عودت داده خواهد شد.

 

وی اصلاح ساختار بودجه را نیازمند عدالت محور بودن آن دانست و گفت با توجه به اینکه بودجه بندی در حال حاضر بر اساس عدالت انجام نمی‌شود و چانه‌زنی در آن نقش دارد ما هم سعی می‌کنیم که نیازهای استان در بودجه بندی لحاظ شود.

 

طاهری گفت: تلاش‌ها برای تبدیل مشکلات آب به یک مطالبه عمومی در استان زنجان نتیجه داده و در این راستا مصوبات خوبی در سفرهای مسوولان ارشد کشور به استان به تصویب رسیده است هرچند عقب ماندگی‌های استان زنجان بسیار بیشتر از این مصوبات است.

 

وی تخصیص زمین برای احداث شهرک‌های جدید صنعتی در پاسخ به علاقه برخی از مدیران برای سوق واحدهای صنعتی به شرق استان و احصای یک درصد از فروش معادن به مناطق فعالیت معادن و همچنین ۱۵ درصد از حقوق دولتی فعالیت معادن از دیگر اقداماتی است در این دوره انجام شده، ضمن اینکه در قانون‌گذاری‌های مهم نقش مهم اساسی ایفا کرده است.

 

کد خبر 1192106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha