فعالیت ۵۹ تیم نظارتی دامپزشکی در خراسان جنوبی در روز عید سعید قربان

اصغرزاده گفت: در روز عید سعیدقربان ۵۹ تیم نظارتی شامل دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر شرعی در سطح خراسان جنوبی فعالیت خواهند داشت و مردم از ذبح دام در اماکن عمومی خودداری کنند.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن عید قربان هر سال 2 وظیفه عمده شامل توجه به بهداشت دام و همچنین صیانت از سرمایه دامی استان بر عهده دامپزشکی قرار دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روز عید سعید قربان 59 تیم نظارتی دامپزشکی در استان فعال خواهند بود، ادامه داد: از این تعداد 27 تیم به صورت ثابت و 32 تیم به صورت سیار بحث نظارت بر ذبح دام در این روز را بر عهده خواهند داشت.

 

وی در ادامه بیان کرد: این تیم های نظارتی شامل 26 نفر دامپزشک و 62 بازرس بهداشت گوشت هستند و 14 ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

 

اصغرزاده با اشاره به تعداد کشتارگاه های خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی 12 کشتارگاه آماده ذبح دام در روز عیدسعید قربان هستند و در زیرکوه کشتارگاه وجود ندارد و کشتار در محلی که با هماهنگی دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان های ذیربط انتخاب شده تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از اقامه نماز عیدسعید قربان زمان فعالیت این کشتارگاه ها در استان آغاز می شود و تا ساعت 14 ادامه خواهد داشت.

 

وی در پایان بیان کرد: به خاطر خطر بیماری های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آلوده سازی معابر عمومی از کشتار دام در اماکن عمومی و منازل جدا خودداری شود و همکاری مناسب با نیروهای دامپزشکی را داشته باشند و گوشت باید پس از کشتار 24 ساعت در دمای یخچال صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

 

 

کد خبر 1192158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha