کامو و چوگان، شهر بی نظیر نجوم و رصد ستارگان است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: قابلیت های منحصر به فرد کامو و چوگان این منطقه را به یکی از بی‌نظیرین مراکز رصد ستارگان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، احمد دانائی‌نیا در حاشیه بازدید از شهر کامو و منطقه گردشگری بناب در گفت و گو با خبرنگاران گفت:  این منطقه قابلیت های منحصر به فردی دارد و یکی از بی‌نظیرین مراکز رصد ستارگان است که همین مهم می‌تواند این منطقه را به شهر بین‌المللی نجوم  تبدیل کند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود:  کامو یکی از بکرترین مناطق گردشگری طبیعی در پای قله گرگش است، اما علیرغم تمام این قابلیت ها، متاسفانه کامو و چوگان همچنان ناشناخته باقی مانده است.

 

دانائی نیا ادامه داد: البته همین ناشناخته بودن منطقه کامو باعث شده طبیعت زیبای این منطقه سالم و دست نخورده باقی بماند و این ظرفیت بزرگی برای گردشگری منطقه است.

دبیر ستاد خدمات هماهنگی شهرستان کاشان گفت: شهر کامو و چوگان آمیزه‌ای از جلوه‌گری تاریخ  طبیعت، حیات وحش و تنوع بی‌نظیری از گیاهان دارویی است که وجود منطقه گردشگری بناب و رصدخانه ملی در کنار همه این قابلیت‌ها می‌تواند  از این شهر، منطقه نمونه گردشگری بسازد.

 

دانائی‌نیا تاکید کرد: این شهر در میراث فرهنگی ناملموس هم حرف هایی برای گفتن دارد. شیوه سنتی پخت شیره انگور، ذوالجناح گردانی و سفره بافی بخشی از خرده فرهنگ‌های متنوع این شهر است.


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان ادامه داد: شهرستان کاشان مملو از خرده فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که در صورت تدوین تقویم رویدادها و اطلس جامع گردشگری علاوه بر توزیع سفر در طول چهار فصل این شهرستان می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری رویدادمحور بشود.

کد خبر 1192196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha