آغاز زندگی مشترک ۲ هزار زوج جوان در حرم هلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) گفت: با برگزاری بیست و یکمین دوره جشن پيوند گلها، در مجموع بیش از ۲ هزار زوج جوان آغاز زندگی مشترك خود را در حرم هلال بن علی(ع) جشن گرفته اند.

سید جواد تکیه در حاشیه جشن پیوند گلها در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مردم شهرستان آران و بيدگل بر اساس یک سنت ديرينه، پس از برگزاري مراسم عقد و ازدواج جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت محمد هلال بن علي (ع) در اين آستان حضور مي‌يابند؛ به همین بهانه هيئت امناي آستان مقدس در سال ۱۳۸۷ تصميم گرفت اين سنت را به صورت سازمان يافته اي در قالب جشن «پیوند گلها» برگزار کند كه اين امر با استقبال مردم روبرو شده است.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: تاکنون ۲۱ دوره جشن ازدواج آسان به همت این آستان مقدس برگزار شده است و در اين مدت بيش از ۲ هزار زوج جوان با حمایت حرم مطهر زندگی مشترك خود را در فضايی سرشار از معنويت و شادی آغاز كرده‌اند.

 

تکیه افزود: با گسترش فعالیت های آستان مقدس در این حوزه، مؤسسه خيريه الزهرا(س) به عنوان مؤسسه حمايتی جشن پيوند گلها  در سال ۱۳۹۰ با هدف فرهنگ سازی و تسهيل در امر ازدواج فعاليت رسمی خود را آغاز كرد که این موسسه تاکنون علاوه بر جشن ازدواج، در حوزه های مختلف حمایتی همچون تهیه جهیزیه، وام قرض الحسنه و ... فعالیت می کند.

 

وی هدف از این برنامه را فرهنگ‌سازی و الگودهی ازدواج آسان و آگاهانه به جامعه و ترويج و تشويق جوانان به ازدواج عنوان کرد و افزود: حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع)، نخستین بقعه متبرکه در سطح استان اصفهان است که جشن ازدواج زوج های جوان را در فعاليت های ثابت فرهنگی خود گنجانده است و اين مراسم در چندين نوبت در طول سال برگزار می شود.

 

بیست و یکمین جشن پيوند گلها، همزمان با سالروز ازدواج امیرالمؤمنین امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) با حضور ۲۰۰ زوج جوان به همت آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) و با همكاری مؤسسه خيريه الزهرا(س) ، اداره ورزش و جوانان و جمعی از خیّرین در مجموعه بین المللی صحرا آران و بیدگل برگزار شد.

کد خبر 1192376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha