تبعیت عملی از سیره اولیای الهی، مهم‌ترین راهبرد دستیابی به عدالت قضایی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین رکن موفقیت یک قاضی در منصب قضاوت و اصلی‌ترین راهبرد رسیدن به عدالت قضایی، ارتباط مستمر با حق‌تعالی، تبعیت عملی از سیره انبیا و اولیای الهی و اهتمام به توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین "رضا نوری" امروز یک‌شنبه در مراسم محوری گرامیداشت هفته قوه قضائیه که با حضور رئیس‌کل دادگستری، مدیران کل سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی، مقامات قضایی و کارکنان اداری دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به بایسته‌های کار قضایی، به تبیین مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات مورد انتظار از قضات در جریان دادرسی و روند رسیدگی‌ها و صدور احکام قضایی پرداخت.

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: ارتباط عمیق و روحانی با خداوند متعال، عمل به توصیه‌های قرآنی و تبعیت عملی از سیره انبیا و اولیای الهی و بزرگان دین مبین اسلام از جمله خصوصیات مورد انتظار و از عوامل اطمینان‌بخش عملکرد قضات و دستگاه قضایی است.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: در واقع مهم‌ترین رکن موفقیت یک قاضی در منصب قضاوت و اصلی‌ترین راهبرد رسیدن به عدالت قضایی، ارتباط مستمر با حق‌تعالی، تبعیت عملی از سیره انبیا و اولیای الهی و اهتمام به توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است.

 


حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به توصیه‌های هشتگانه مقام معظم رهبری در دیدار اخیر معظم له با مسئولان قضایی کشور، از اجرای دقیق مقررات سند تحول قضایی به‌عنوان مهم‌ترین توصیه ایشان به مسئولان قضایی و دست‌اندرکاران قوه قضائیه یاد کرد و از مدیران قضایی خواست با حرکت سریع و هدفمند، نسبت به تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در سند تحول اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم قضات و کارکنان نمونه کشوری و استانی معرفی و از زحمات و تلاش‌های آنان قدردانی شد.

 

 

کد خبر 1192406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha