ساماندهی برنامه های اوقات فراغت توسط فعالان کانون های مساجد افتخار بزرگی است

بحرالعلومی گفت: در آیات و روایات به مسئله اوقات فراغت تاکید شده است و نظم بخشی و برنامه ریزی در این خصوص بسیار مهم و ضروری است و این افتخار بزرگی است فعالان کانون های مساجد این اصل مهم را هدایت و سازماندهی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (12 تیرماه) در آئین افتتاحیه طرح ملی تابستان «فهما» و غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان اردبیل با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در مهدیه اردبیل گفت: مساجد در گذشته محل تعلیم و تربیت بود و انسان بزرگی را در تاریخ به عنوان نخبه علمی معرفی شده است و از دورانی که تعلیم و تربیت از مساجد تفکیک شد متاسفانه شاهد کاهش نبوغ فکری، علمی و معنوی هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: خانواده ها در گذشته تلاش می کردند تا ارتباط فرزندان با مساجد بیشتر شود که این مسئله موجب رشد علمی و معنوی آنها می شد.

 

این مقام مسئول با بیان این مطلب که متاسفانه با گسترش مدارس با مدل های غربی و نفوذ آن در کشور زمینه افزایش انحرافات نیز بیشتر شده است، اذعان داشت: اینکه معجزه پیامبر اسلام، قرآن کریم یعنی کتاب است برای دینمان معنا و مفهوم عمیقی دارد و نشان از توجه به مسئله علم آموزی است.

 

بحرالعلومی بیان کرد: در آیات و روایات به مسئله اوقات فراغت تاکید شده است و نظم بخشی و برنامه ریزی در این خصوص بسیار مهم و ضروری است و این افتخار بزرگی است فعالان کانون های مساجد این اصل مهم را هدایت و سازماندهی می کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: متاسفانه استفاده از فضای مجازی بسیاری از فراغت های دانش آموزان و والدین را پر کرده که این یک آسیب است و باید کار با موبایل ساماندهی و در خصوص آسیب های آن اطلاع رسانی های بیشتری صورت بگیرد.

 

«رفقای مسجدی» را جایگزین «بچه های مسجد» کنیم

در ادامه این جلسه، «رضوان باقلاچی» با اشاره به اینکه «رفقای مسجدی» را جایگزین «بچه های مسجد» کنیم، ادامه داد: تربیت رفقا در مساجد می توانند تاثیر عمیقی در بین نسل های امروز ایجاد کند همچنان که امروز بسیاری از رزمندگان دوستان خود را رفقای مسجدی می نامند و از آنها یاد می کنند.

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل خاطر نشان کرد: تشکیل هیئت های اندیشه ورزی متشکل از هیئت امنا، نخبگان، علما و استعدادهای علمی و ورزشی محله می تواند نتایج خوبی در فعالیت ها و کارهای فرهنگی به همراه داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: افزایش تبادل افکار در برنامه های فرهنگی می تواند به حضور موثر نوجوانان و جوانان منجر شود و این اصل، مهمترین رویکرد در تشکیل این هیئت ها می تواند باشد.

 

باقلاچی عنوان کرد: فعالان فرهنگی نباید از ظرفیت ها و پتانسیل های مهم امامزادگان غافل باشند و باید در معرفی امامزادگان به عموم مردم حرکت های مهمی صورت گیرد.

 

کد خبر 1192478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha