تابستانی داغ در مسجد جامع شاندرمن؛ ظرفیتی ارزشمند در غنی سازی اوقات فراغت

مسجد جامع شاندرمن همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان اقدام به برگزاری کلاس‌های جذاب و مهارت محور برای جذب بیبشتر نوجوانان و جوانان به مسجد کرده است.

خبرگزاری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: هر ساله با آغاز فصل تابستان، بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان داغ می شود، تقریبا تمامی نهادهای فرهنگی کشور، درگیر نحوه پرکردن اوقات فراغت نسل جوان می شوند و هر دستگاهی نیز تقریبا ساز خود را می زند.

 

مساجد یکی از مهم ترین مراکز اجرای طرح های تابستانی به شمار می‌روند، از طرفی بسیاری از خانواده‌ها، با اطمینان خاطری که به این مراکز مذهبی دارند، با خیالی آسوده فرزندان خود را در پایگاه های تابستانی مساجد ثبت نام می‌کنند.

 

حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد، دغدغه همیشگی مسئولین و مردم بوده است، اما اوقات فراغت یکی از موقعیت های خاص کشور است که می‌توان در راستای مسجد محور شدن، برنامه‌های تابستانی را در مساجد برنامه ریزی و اجرایی کرد.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از قطب‌های تاثیرگذار فرهنگی در کشور است که با سابقه بیش از 20 سال فعالیت در کشور، امتحان خود را پس داده است. با ظهور این کانون‌ها شاهد رشد حضور جوانان در فعالیت‌های مسجدی هستیم، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کانون‌های مساجد در اجرای برنامه‌های تابستانی ویژه نسل جوان، می‌تواند ما را در رسیدن به قله هدف مسجد محوری کردن برنامه‌های فرهنگی هنری یاری کند.

 

حال کانون فرهنگی حب المتین مسجد جامع شاندرمن با برگزاری ویژه برنامه‌های تابستانی، تابستان داغی را برای نسل نوجوان و جوان جامعه رقم زده است.

 

 

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با بیان اینکه درصدد سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت مساجد هستیم اظهار کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط بخشی در تابستان از اهداف اجرای طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه در قالب طرح اوقات فراغت ویژه برنامه‌های آموزشی و تفریحی در این مسجد برگزار می‌شود افزود: کلاس‌های قرآن، فوتسال، مداحی، کلیپ‌سازی، خبرنگاری، دورهمی، سرود، پینگ پنگ، اردو، فوتبالدستی، عکاسی و ... از جمله برنامه‌ها است.

 

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند به آقای ملکی با شماره 09119826393 و خانم ابراهیم‌زاده با شماره 09015535790 تماس حاصل کنند.

 

حجت‌الاسلام فنایی با تاکید بر اینکه مساجد بهترین مکان برای پرکردن اوقات فراغت است تصریح کرد: مساجد با پر کردن خلأهای فرهنگی در جامعه رسالت ویژه خود که همان مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است را به خوبی انجام می دهند.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن بابیان اینکه نقش مسجد را در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نمی توان انکار کرد خاطرنشان کرد: در این زمینه می توان با صرف هزینه کمتری در مساجد به نوجوانان و جوانان به ویژه در ایام اوقات فراغت هنرهایی آموخت که برای گذران زندگی آینده شان مؤثر باشد.

 

 

«محمدمهدی رحمان‌پور» با بیان اینکه طرح اوقات فراغت امسال با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» اجرا می‌شود اظهار کرد: این طرح که هرساله با آغاز فصل تابستان شروع می شود مورد استقبال گسترده کودکان، نوجوانان و جوانان در مسجد جامع شاندرمن قرار می گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی حب المتین مسجد جامع شاندرمن افزود: نشاط افزایی و ایجاد روحیه و امید در میان نسل جوان، گسترش کمی همراه با ارتقای کیفیت فعالیت ها، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه ها و برنامه ریزی بر اساس نیازها و رعایت شاخص های بومی از جمله راهبردهای طرح غنی سازی اوقات فراغت این مسجد خواهد بود.

 

وی دغدغه اصلی فعالان کانون‌های مساجد را انس و الفت بیش از پیش کودکان و نوجوانان با مساجد و تربیت دینی با اتکا به این پایگاه دینی در محلات دانست. 

 

رحمانپور تصریح کرد: کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهم و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند چرا که با برگزاری فعالیت‌های متنوع و گسترده نیازهای فرهنگی هنری بچه‌های مسجد را برآورده می‌کنند.

 

گفتنی است؛ در دورانی كه نوجوانان و جوانان با بحران هويت دينی و فرهنگی و هجمه‌های فرهنگی بيگانگان روبرو هستند، مساجد به عنوان بهترين پايگاه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند الگويی شايسته از فرهنگ اسلامی را به آنان معرفی كند.

 

کد خبر 1192625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha