۶۰ هزار نفر هیأت علمی در دانشگاههای کشور فعالیت می کنند

کریمی با بیان اینکه دانشگاه نبض توسعه‌ای کشور محسوب می‌شود گفت: ۶۰ هزار نفر به‌عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاه‍‌۲های کشور فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی اکبر فامیل کریمی» امروز (یک‌شنبه، ۱۲ تیر ) در نشست روسای دانشگاه‌های شمال کشور در دانشگاه گیلان اظهار کرد: آسیب‌هایی در حوزه دانشگاه داریم که بایستی شناسایی و با هم‌دلی و هم‌افزایی برطرف شود.

 

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طبقه بندی موضوعات بر اساس موقعیت جغرافیایی مورد توجه قرار گیرد گفت: با هم دلی و هم افزایی تهدیدات و آسیب های را حل کنید.

 

وی با بیان اینکه خلاقیت و ابتکارات جمعی و برجسته سازی آن یکی از راهکارهای حل مسائل پبش‌ رو است ادامه داد: نقدهایی به دانشگاه وارد می‌شود که با پیگیری‌های صورت گرفته این انتقادها از جنس دانشگاه نیست.

 

فامیل کریمی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری تصریح کرد: آزمون‌های سراسری با تلاش همه همکاران در فضایی مناسب برگزار شد.

 

وی با تاکید بر اینکه سعی بر این است تخلفات حین آزمون شناسایی و برطرف شود گفت: جریان‌های معاند به مهاجرت اساتید و دانشجویان می‌پردازند در صورتی که واقعیت آنگونه نیست و خیلی‌ها در داخل کشور در حال فعالیت هستند.‌

 

رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور فعال هستند.‌

 

وی تصریح کرد: در بخش توسعه‌ای کشور اگر مباحث دانشگاهی نباشد، موفق نخواهیم بود زیرا نبض همه کارها و پیشرفت‌ها در دست دانشگاه است.

 

فامیل کریمی با تاکید بر اینکه مشکلات سنگینی بر اثر بی مدیریتی و سوءمدیریت دوران‌های گذشته در کشور ایجاد شده است خاطرنشان کرد: حل این مشکلات و معضلات بار سنگینی است که بر عهده مدیران فعلی قرار داده شده است.

 

وی اظهار کرد: با هم‌افزایی و همکاری امیدواریم که از فرصت‌های طلایی نهایت بهره گرفته شود.

 

گفتنی است، در این نشست نمایندگان و روسای هر یک از دانشگاه‌های شمال کشور دغدغه‌های حوزه دانشگاه‌ها را عنوان و با راهکارهایی حل معضلات را چاره اندیشی کردند.

کد خبر 1192636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha