۴۸۵ فرصت شغلی در لرستان ایجاد شد

جهانی گفت: ۴۸۵ فرصت شغلی جدید طی سه ماهه ابتدای امسال در ۱۵ تعاونی تازه تاسیس استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی جهانی» امروز در سخنانی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کار و تعاون در جامعه، اظهار داشت: فرهنگ کار جمعی با هدف ایجاد شغل و توسعه اقتصادی بستر رونق تولیدو اشتغال است.

 

وی افزود: سه ماهه نخست امسال ۱۵ تعاونی در بخش های صنعتی ،کشاورزی و خدماتی با ۴۸۱ عضو در استان ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان لرستان تصریح کرد: بیشترین تعداد این تعاونی ها با ۶ مورد و  ۳۱۸ فرصت شغلی مربوط به شهرستان خرم آباد می باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه اصلی این اداره کل در مرحله اول کمک به تعاونی های مشکل دار و غیرفعال استان است ادامه داد: همچنین در این مدت مشکل ۱۲ شرکت تعاونی در بخش های مختلف اقتصادی با اشتغال ۱۳۶ نفر در کمیته استانی مطرح شد و این تعداد به چرخه تولید بازگشتند.

 

جهانی همچنین اظهار داشت: کمک به برقراری ارتباط و همکاری متقابل بین تعاونیهای عضو با مردم و دولت در قالب فناوری های نوین، برگزاری و مشارکت در نمایشگاههای داخلی و بینالمللی، از دیگر مزایای تشکیل تعاونی دانشبنیان است که باید در اولویت باشد.

 

وی همچنین به فرآیند تکمیل پرسشنامه ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر اشاره و تصریح کرد :از ابتدای نام نویسی این جشنواره تاکنون ۴۵ شرکت تعاونی واجد شرایط ثبت نام کامل را انجام داده اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: با توجه به اعلام دبیرخانه هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تکمیل فرآیند ثبت نام تا ۱۵ تیرماه از طریق آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir ادامه دارد و جشنواره، شهریورماه امسال همزمان با هفته تعاون در ۲  بخش ملی و استانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1192678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha