پوستر سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» در کاشان رونمایی شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از رونمایی پوستر سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» در این شهرستان خبر داد.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: طی مراسمی با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان و طراحان حوزه مد و لباس از پوستر سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» در خانه تاریخی عباسیان کاشان رونمایی شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: برپایی سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» در کاشان فرصت و ظرفیت مغتنمی برای توسعه و تقویت فعالیت های هنری در حوزه طراحی پوشاک و کمک به رونق اقتصاد هنر طراحی و دوخت به شمار می رود.

 

نمکی ادامه داد: به منظور نیل به اهداف متعدد و زیربنایی این رویداد، ضمن لزوم همگرایی و انسجام دستگاه های متولی و بخش خصوصی، تبدیل ایده ها به محصولات و پشتیبانی از رویدادهای پژوهش محور یک ضرورت بنیادین است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کاشان تصریح کرد: اگر زنجیره تولید، توزیع و مصرف در حوزه پوشاک و مد و لباس به درستی تبیین شود، هم بازار اقتصاد این عرصه رونق بیشتری خواهد گرفت و هم اقبال عمومی به محصولات و طراحی های متنوع هنری هنرمندان طراح بیشتر خواهد شد.

 

سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری "فردخت" با موضوع رقابت طراحی و دوخت پوشش ایرانی اسلامی در قالب مانتو اجتماع و در بخش طراحی کالکشن خانواده و فرم مدارس دخترانه و پسرانه و همچنین بخش پژوهش و دانش بنیان برای آشنایی فارغ‌ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس اجرا می شود./

کد خبر 1192716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha