رسانه‌ها خط قرمزها را رعایت کنند

ثقتی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها خط قرمزها را رعایت کنند گفت: قانونگذار در برخورد با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی که قانون را رعابت نکنند ابتدا با توصیه و تذکر راه هم‌افزایی و تعامل را در پیش می‌گیرد و در صورت تکرار به لحاظ قانونی برخورد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (دوشنبه، 13 تیر) در سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با موضوع مدیریت فضای مجازی گفت: یکی از سرمایه‌های اجتماعی نظام در بستر ظرفیت فضای مجازی گنجانده شده و بسیاری از سیاست‌ها، رسالت‌ها و خدمات دولت در این بستر برای اطلاع رسانی به مردم بارگذاری می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر فعالیت نظام‌مند رسانه‌ها در فضای مجازی افزود: دولت با اعطای مجوز به فعالان خبری در تاسیس پایگاه‌های خبری، این رسانه‌ها را به رسمیت شناخته شده و فعالیت آنان را قانونمند ساخته است.

 

وی با اشاره به فعالیت بالغ بر 203 رسانه گیلان در بستر فضای مجازی اظهار کرد: این رسانه‌ها به صورت قانونمند و در چارچوب نظام در زمینه تولید محتوا و مطالبه‌گری فعالیت می‌کنند اما چالش بزرگ فضای مجازی مربوط به اندک فعالان رسانه‌‌ای و صفحات مجازی است که بدون مجوز در حال فعالیت بوده و مشکلاتی را در زمینه اخلاق عمومی ایجاد می‌کنند.

 

ثقتی با بیان اینکه برخی صفحات به صورت هوشمندانه و برنامه ریزی شده به تخریب نظام می‌پردازند اذعان کرد: رسانه‌ها باید خط قرمزهای نظام را رعایت کنند و از هر عاملی که موجب اختلاف افکنی چون دعواهای قومیتی شود، بپرهیزند.

 

وی با اشاره به دیدگاه فرهنگی دولت سیزدهم که تعامل با رسانه‌ها است تصریح کرد: قانونگذار در برخورد با رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی که قانون را رعایت نکنند، ابتدا با توصیه و تذکر راه هم‌افزایی و تعامل را در پیش می‌گیرد و در صورت تکرار به لحاظ قانونی برخورد می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان خواستار سالم سازی فضای مجازی شد و خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی در برخی سازمان‌ها موجب جلوگیری از اجرای قانون به صورت یکسان می‌شود.

 

 

کد خبر 1192728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha