نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی زیرکوه

غیرتی با بیان اینکه آب بزرگترین مشکل شهرستان زیرکوه است، گفت: اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و نوسازی شبکه آب رسانی جهت جلوگیری از هدررفت آب در زیرکوه باید اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا غیرتی» امروز (۱۳ تیر) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زیرکوه اظهار داشت: آب یکی از نعمت های بزرگ الهی است که پیشرفت و توسعه هر منطقه ای به وجود و یا عدم وجود آن بستگی دارد.

 

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه بزرگترین مشکل موجود در شهرستان زیرکوه مشکل آب است، گفت: شهرستان زیرکوه ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش های مهم از جمله کشاورزی دارد و مشکل آب می تواند مانعی بر سر راه توسعه این شهرستان باشد.

 

وی در خصوص لزوم اصلاح شبکه آب رسانی در زیرکوه، بیان داشت: یکی از راه های مقابله با هدر رفت آب در این شهرستان نوسازی شبکه آب رسانی است که می تواند مقدار قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی نماید.

 

غیرتی با اشاره به اینکه مقدار بسیاری از هدر رفت آب مربوط به بخش کشاورزی است،‌افزود: باید در زمینه اصلاح اقدامات مناسبی در خصوص ترویج الگوی کشت مناسب و کم آب‌بر توسط جهاد کشاورزی اقدامات صورت گیرد و بر لزوم انجام کارهای ترویجی و آموزشی در خصوص سطح کشت انواع محصولات در سطح شهرستان تاکید شود.

 

فرماندار زیرکوه در پایان گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از تخلفات برداشت حق آب، نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها است که از الزامات قانونی بوده و از اولویت های اساسی توسط دستگاه مربوطه است که باید اجرایی شود.

کد خبر 1192731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha