انتشار اخبار مثبت در خوزستان به یک مطالبه رسانه‌ای تبدیل شود

سیفی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه امید در جامعه گفت: با تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و روابط عمومی استانداری پویشی در رابطه با انتشار اخبار مثبت در استان تشکیل شود و این موضوع را به یک مطالبه در حوزه رسانه تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالرضا سیفی» امروز (دوشنبه 13 تیر) در چهل و دومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی خوزستان که با موضوع بررسی وضعیت کم‌آبی استان برگزار شد اظهار کرد: به دلیل وجود کم‌آبی از سوی شورای عالی امنیت ملی و به تبع آن در شورای تامین استان مصوب شده که کشت برنج کشت نشود و کشاورزان کشت‌هایی که به آب کمتری نیاز دارند را همچون کنجد، ماش و ... جایگزین آن کنند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: کسی با کشاورزی و کاشت مشکلی ندارد ولی وضعیت منابع آب به ویژه در حوزه کرخه طوری است که تامین آب آشامیدنی مردم، خشک نشدن رودخانه‌ها و دام در اولویت قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه امسال در اوج کم‌آبی رکورد تولید گندم استان شکسته شد و این نشان می‌دهد تلاش‌هایی در حال انجام است ابراز کرد: در بحث دام یکی از موارد گاومیش‌ها هستند که نیاز به آب دارند که در این راستا اقداماتی همچون آماده‌سازی مه‌پاش و حوضچه و بیمه دام‌ها صورت گرفته که 70 درصد بیمه انجام شده است.

 

سیفی از روابط عمومی استانداری خوزستان خواست برنامه‌ای ویژه خبرنگاران برای بازدید از وضعیت سدها داشته باشد و تصریح کرد: با تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و روابط عمومی استانداری پویشی در رابطه با انتشار اخبار مثبت در استان تشکیل شود و این موضوع را به یک مطالبه در حوزه رسانه تبدیل کنیم.

 

وی با بیان اینکه مردم باید از موفقیت‌های استان مطلع شوند چرا که این امر به ایجاد امید در جامعه کمک می‌کند افزود: دشمن به دنبال این است به انتشار اخبار منفی روحیه امید را در میان مردم از بین ببرد از این رو رسانه‌ها نباید به اخبار منفی بپردازند بلکه باید نقاط قوت، ظرفیت‌ها، تلاش‌ها و اقدامات مثبتی که در استان انجام شده را نیز به صورت گسترده انعکاس دهند تا بتوان روحیه امید را در جامعه افزایش داد.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خواست شورای هماهنگی رسانه‌های استان را با حضور همه رسانه‌های شناسنامه‌دار و دارای هویت استان تشکیل دهد و با تاکید بر انعکاس اخبار مثبت، بر این موضوع راهبرد واحدی داشته باشند.

 

«حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» نیز با تبریک ایام ذی‌الحجه، با بیان اینکه در ابتدای سال یک جلسه با موضوع کم‌آبی تشکیل شد و طی آن وضعیت استان را در این زمینه بررسی کردیم گفت: این جلسه مصوبانی داشت که بسیاری از آنها محقق شده و در حال پیگیری برای تحقق کامل مصوبات هستیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در خصوص کم‌آبی و وضعیت کشاورزی نیز قرارگاهی در صدا و سیما ذیل شورای تامین به صورت هفتگی تشکیل می‌شود و به صورت خاص به این موضوعات رسیدگی می‌کنند ادامه داد: این جلسه تشکیل شده تا ببینیم در حوزه رسانه در کنار قرارگاه رسانه‌ای صدا و سیما چه کاری انجام شود و تقسیم کاری برای دستگاه‌ها صورت گیرد.

 

همچنین «مسلم چرومی» عنوان کرد: در راستای مصوبات شورای اطلاع‌رسانی استان و قرارگاه رسانه‌ای، در شهرستان‌ها دیدارهایی هم با ائمه جمعه و هم با کشاروزان در خصوص ممنوعیت کشت برنج و کاشت کشت جایگزین جلساتی برگزار شده که این موضوع همچنان در حال انجام است.

 

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اقدامات این سازمان در جهت آماده‌سازی سیستم مه‌پاش ویزه دام‌ها اذعان کرد: 211 سیستم مه‌پاش برای دامدار‌های بالای 50 هزار راس دام در حوزه کرخه نیاز داشتیم که با همکاری ستاد فرمان امام آماده شده و برای دامداران زیر 50 هزار نفر که توسط سازمان بسیج سازندگی انجام می‌شود، تاکنون 11 مورد در شهرستان هویزه، هفت مورد در دشت آزادگان، 13 مورد در حمیدیه تهیه شده و در مجموع 242 مه‌پاش در استان فراهم شده است.

 

وی تاکید کرد: در راستای حمایت دولت از دامداری‌های حوزه کرخه، بیمه دام‌ها انجام شده که 70 درصد را دولت به صورت بلاعوض متقبل شده و 30 درصد هم سهم دامدار است و تا الان 389 هزار و 586 راس دام سبک و سنگین از تسهیلات بیمه بهره‌مند شدند.

 

چرومی خاطر نشان کرد: در حوزه احداث حوضچه‌های شنای گاومیش‌ها نیز طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان،  107 حوضچه در شهرستان‌های دشت‌آزادگان، هویزه، حمیدیه و اهواز مورد نیاز بوده که همین تعداد تامین و احداث شده است.

 

«مهران مؤمن غریب» اظهار کرد: طبق مصوبه ابلاغی در سطح استان هر نوع کشت در حوزه کرخه ممنوع است که با هماهنگی بین دستگاه‌های استان اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی خوبی در این راستا انجام شده و در وضعیت خوبی در رابطه با وضعیت کشت قرار داریم.

 

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در رابطه با وضعیت کشت در کرخه و دز نسبت به سنوات گذشته اقدامات قابل توجهی صورت گرفته یاد آور شد: باید از کشاورزانی که علی‌رغم شرایط اقتصادی نسبت به عدم کشت اقدام کردند و همراه با سازمان آب و برق و دستگاه‌های دولتی بودند تقدری شود تا الگویی برای دیگر کشاورزان در آینده باشند.

 

در این جلسه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، امید ملک‌پور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان، داریوش پاپی‌زاده مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کارشناس مشارکت‌های عمومی نیروی انتظامی خوزستان، سیروس داودی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد و ... به بیان نظرات و ارائه راهکارهایی در رابطه با کم‌آبی پرداختند.

 

کد خبر 1192811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha