لزوم ظرفیت‌سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها/ اعتبارات شهرستانی بین روستاها عادلانه توزیع می‌شود

پایین محلی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی روستاها گفت: ظرفیت‌سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها باید مورد توجه جدی مدیران قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، «عیسی پایین‌محلی» امروز در کاروان خدمت که با حضور نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در روستای والش‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: ظرفیت‌سازی اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها موضوع مهمی است که مدیران باید به آن اهتمام داشته باشند.

 

فرماندار گرگان گفت: اعتبارات دستگاه‌های اجرایی محدود است.ضمن اینکه اعتبارات شهرستانی نیز هنوز ابلاغ نشده و پس از ابلاغ، این اعتبارات را به صورت عادلانه بین روستاها توزیع خواهیم کرد یا در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهیم.

 

وی افزود: روستاها ظرفیت‌های زیادی دارند و در برخی از آنها کارهای بزرگی در حال انجام است. یکی از فرصت‌های اقتصادی در روستاها ایجاد گلخانه است که هم ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند و هم اینکه بازار داخلی و صادراتی ما به آن نیاز دارد.

 

فرماندار گرگان با اشاره به رابطه بیکاری و فقر با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: هر قدر که بتوانیم در مسبر اشتغالزایی گام برداریم به همان اندازه از بروز انحرافات جلوگیری خواهد شد.

 

وی درباره اختصاص امکانات اطفای حریق به روستاهای حاشیه جنگل نیز گفت: منابع طبیعی با هماهنگی مدیریت بحران امکانات لازم را در اختیار این روستاها قرار دهد تا در زمان بروز حوادث احتمالی در کوتاه‌ترین زمان اطفای آتش انجام شود.

 

کد خبر 1192823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha