افزایش خفیف موارد ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان

محمدی از افزایش خفیف موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان شامل شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.

«سید محمد محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: غالب موارد مثبت کرونا در روزهای اخیر در جنوب غرب خوزستان به صورت سرپایی بودند و در موارد بستری تغییری ایجاد نشده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: با توجه به اینکه در کشورهای همسایه شاهد افزایش موارد ابتلا به این ویروس هستیم این نگرانی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی ما نیز این افزایش را در منطقه شاهد باشیم.

 

وی از شهروندان خواستار تزریق دُز سوم واکسن ضدکرونا شد و تصریح کرد: مردم منطقه در تزریق دُز سوم واکسن خود تعجیل کرده و در مکان‌های شلوغ حتما از ماسک استفاده کنند.

 

محمدی همچنین به وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری از طریق دام منتقل می‌شود و در نقاطی از منطقه دام به صورت آزاد در اماکنی به فروش می‌رسد که بدون نظارت هستند، شاهد ابتلای یک شهروند به تب کریمه کنگو بودیم.

 

وی از ابتلای تنها یک مورد قطعی به تب کریمه کنگو در جنوب غرب خوزستان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش کادر بیمارستان آیت‌ الله طالقانی آبادان این بیمار نیز با بهبودی کامل ترخیص شد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو لازم است که گوشت را از فروشگاه‌هایی که مورد تائید دامپزشکی و بهداشت هستند خریداری و از خوردن گوشت نیمه‌ پخته نیز پرهیز شود.

 

کد خبر 1192851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha