نیازمند روحیه جهادی و انقلابی برای حل مسئله اشتغال هستیم

راستینه گفت: نیازمند روحیه جهادی، انقلابی و دغدغه‌مند برای حل مسئله اشتغال استان هستیم و در این میان برای تحقق این مهم باید هم‌گرایی و انسجام بین دستگاهی در استان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمد راستینه» در نشست با خبرنگاران که در خانه معلم آموزش و پرورش ناحیه یک شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر هم گرایی بین دستگاه های اجرایی استان مطلوب نیست و این در حالی است که در سایه اتحاد و همدلی است بسیاری از برنامه های استان قابل پیگیری و تحقق است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان هم قسم شده که با وجود اختلاف سلیقه برای منافع استان متحد باشند و این اتحاد باید در بین دستگاه های اجرایی استان نیز شکل گیرد.

 

وی در ادامه به چالش‌های استان اشاره کرد و گفت: یکی از ممترین اولویت‌ها و چالش‌های استان تامین آب است  چراکه با وجود اینکه این استان ظاهرا ۱۱ درصد منابع آب کشور را دارد اما هیچ اختیاری برای بهره‌گیری از آن ندارد و این موضوع منجر به افزایش بیکاری و چالش‌های بعدی شده است.

 

راستینه به تصویب طرح تحقیق و تفحص از طرح‌های انتقال آب در مجلس اشاره کرد و گفت: دفاع از حقوق آب استان در قالب طرح تحقیق و تفحص از دی ماه ۹۹ شکل گرفت و با همراهی و کمک مجمع نمایندگان استان این طرح در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی دفاع شد و در صحن مجلس با رای نمایندگان مجلس تصویب شد، این طرح به دنبال دفاع از محیط زیست و رعایت ملاحظات انتقال آب بین حوضه ای در همه استان‌های کشور است.

 

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی با بیان اینکه مظلومیت این استان در خصوص آب برای رئیس مجلس به تصویر کشیده شد، اظهار داشت: برای به تصویر کشیدن این مظلومیت رئیس مجلس از نقاط مختلف استان از جمله یانچشمه بازدید کرد و نشان داده شد که چطور مردم در سه کیلومتری زاینده‌رود قرار دارند اما از آب شرب محروم هستند.

 

راستینه در ادامه به بیان برنامه‌های خود در ۲ سال اخیر اشاره کرد و گفت: در طول ۲ سال گذشته چندین هدف را پیگیری کردم که شناخت دقیق مسائل استان و تنظیم نظام‌نامه اولویت‌های استان در همین راستا شکل گرفت و برای پیگیری امور استان کارگروه‌هایی تشکیل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سال کار و تلاش برای ارتقای شاخص جای توسعه استان بود به نحوی که پیشرفت طرح آبرسانی بن به بروجن ۷۰ درصد،  راه آهن به ۶۲ درصد و برخی از جاده ها به پیشرفت بالای ۵۰ درصد رسید.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی به تشکیل کارگروه جذب مشارکت ها و سرمایه گذاری ها در دفتر نمایندگی خود اشاره کرد و گفت:  ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای شهرک صنعتی ۱ و ۲  خریداری شود و زیرساخت‌های راه و برق شکل گرفت  و به زودی توسعه شهرک صنعتی هفشجان و توسعه شهرک صنعتی بن انجام می گیرد.

 

راستینه به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان در ۱۹ خرداد نیز اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای طرح‌های راه آهن، تامین آب شرب نیمی از جمعیت استان و توسعه راه ها و محورهای مواصلاتی از مهمترین مصوبات سفر قرار گرفت.

 

وی به مسائل ملی و بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: امروز اقتدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس تثبیت شده است و به دنبال آن علاوه بر گسترش روابط، مبادلات تجاری و اقتصادی ایران با کشورهای همسایه تقویت می شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرگاه به مبانی انقلاب اسلامی و فرامین رهبر معظم انقلاب عمل کرده ایم بسیاری از چالش‌ها به فرصت تبدیل می شود.

 

کد خبر 1192858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha