بدون پذیرش حقوق مردم ایران مذاکرات به نتیجه نمی رسد

عمویی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ترک کننده میز مذاکره نخواهد بود، گفت: بدون پذیرش حقوق مردم ایران مذاکرات به نتیجه نمی رسد.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مذاکرات برجام و ادامه این روند در دوحه گفت: مذاکرات دوحه برای حل موضوعات باقی مانده از مذاکرات وین بود و در این چهارچوب می توانست مذاکرات به شرطی به نتیجه برسد به شرطی که آمریکایی ها برای رفع تحریم ها آمده باشند اما عملا این اتفاق رخ نداد و به نظر می رسد امریکایی ها برای رفع تحریم های  باقی مانده با چالش های داخلی مواجه هستند و این موضوع روند پشبرد  مذاکرات را کند کرده است.

 

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحریم های گوناگون امریکایی ها در ادوار مختلف ادامه داد: از این نظر تا وقتی که امریکایی ها نتوانند با این موضوع  که نفس تحریم ظالمانه  و نقض حقوق بشر مردم ایران است نباید انتظار داشته باشند که مردم ایران با خوا سته های آنها در روند مذاکرات همراهی کنند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران از ادامه مذاکرات اظهار داشت: هدف اصلی مذاکرات اثبات حقوق مردم ایران است و نفس تحریم ظالمانه است و باید رفع شود.

 

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: اما جمهوری اسلامی ایران برای اینکه حسن نیت خود را در این چهارچوب نشان دهیم مسیر  مذاکرات را ادامه می دهیم و ما ترک کننده میز مذاکره نخواهیم بود اما آمریکایی ها باید بدانند که بدون تامین و پذیرش حقوق مردم ایران هم مذاکره به نتیجه نمی رسد.

 

کد خبر 1192919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha