سرکشی از  خانواده شهدای سادات توسط ریاست اوقاف و امور خیریه ملایر در عید غدیر

مهدوی گفت: همزمان با عید غدیر سرکشی به خانواده شهدای سادات توسط ریاست اوقاف و امور خیریه ملایر انجام خواهد شد.

«امیر مهدوی»در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر ضمن تبریک فرارسیدن ایام  عید قربان و غدیر و دهه ولایت گفت: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در این ایام برنامه‌های مختلفی را در بقاع متبرکه شهرستان در نظر گرفته است .

 معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری مراسم عطرافشانی و غبارروبی بقاع متبرکه و شاخص شهرستان ملایر همزمان با ایام عید قربان خبر داد و گفت برنامه های متنوعی در امامزاده ابراهیم طجرسامن تکیه حضرت ابوالفضل امامزاده عبدالله ملایر و  امامزادگان شاخص شهرستان در عید قربان برگزار خواهد شد.  

وی برگزاری برنامه ادعیه خوانی و دعاخوانی را از برنامه‌های مهم روز عید قربان در بقاع متبرکه شهرستان ملایر دانست و گفت: سایر برنامه های فرهنگی را نیز در بقاع داریم.

مهدوی تصریح کرد: همزمان با ایام عید غدیر  نیز برنامه های مختلفی را در سطح شهرستان داریم که شامل برگزاری کاروان های شادی را با همکاری واحد فرهنگی سپاه در سطح شهرستان با محوریت بقاع متبرکه ، آذین‌بندی بقاع متبرکه با حضور پرسنل اوقاف و امور خیریه و.. است

 وی  مراسم مولوی خوانی و مناجات خوانی توسط مداحان و قاریان برجسته شهرستان در امامزاده عبدالله ملایر در روز عید غدیر برگزاری برنامه روز مباهله و ....را نیز از دیگر برنامه‌های  در دستور کار این اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در عید ولایت دانست.

مهدوی برگزاری ایستگاه صلواتی در روز مباهله در ورودی میدان شهدای گمنام امامزاده عبدالله ملایر خبر داد و گفت: همچنین برنامه‌های مولودی خوانی و برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این اداره همزمان با دهه ولایت است .

وی از توزیع 700 پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر ملایر در دهه ولایت خبر داد و گفت: این تعداد غذا نیز درذ راستای نیت واقف و از هزینه موقوفه مرحوم سیف الدوله هزینه می‌شود.

وی سرکشی به خانواده شهدای سادات توسط ریاست اوقاف و امور خیریه ملایر را نیز از دیگر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ایام دهه ولایت دانست.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به اجرای طرح قرار دوازدهم در دوازدهم هر ماه توسط اداره اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: رویکرد طرح ترویج فرهنگ مهدویت در قالب ارائه خدمات اجتماعی و با ساختاری جهادی و مشارکتی جهت اجرا در بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است که در ملایر به صورت رسیمی از ابتدای امسال اجرا شد.

 

مهدوی گفت: در این طرح به منظور ساماندهی و تقویت مواسات، با اقدامی جهادی و افزایش مشارکت مردمی در دوازدهم هرماه، بسته‌های معیشتی معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج)، به خانواده‌های کم‌برخوردار اهدا می‌شود که ساختار کار اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در طرح حوزه درمانی و کمک به بیماران صعب العلاج است که طی سه ماه گذشته کمکهای درمانی به بیش از یکصد بیمار از محل موقوفات سیف الدوله و در راستای نیت واقف انجام شده است.

وی اضافه کرد: در تیرماه نیز به 30 نفر از بیماران در قالب طرح قرار دوازدهم برای چهارمین دوره در سال جدید  کمکهای درمانی از محل موقوفات سیف الدوله انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1192948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha