شهر مناره‌ها میزبان رئیس جمهور می‌شود

سنندج شهر مسجد و مناره‌ها روز جمعه هفدهم تیرماه میزبان رئیس جمهور خواهد بود.

خبرگزاری شبستان در کردستان؛ اینجا کردستان است مردمانش به داشتن ویژگی‌های غیرت و مهمان‌نوازی مشهورند، طبیعت بکر این استان را از بلندای کوه آبیدر گرفته تا نگین غرب ایران یعنی دریاچه زریبار و کوههای آربابا، غار کرفتو، چشمه بابا گرگر، مسجد جامع سنندج و منطقه جهانی هورامان می‌توان دید.

 

وجود دو هزار و 500 مسجد در این استان بیانگر تدین و دینداری مردمان این مرز و بوم است، وجود عالمان دینی و چهار هزار و 400 طلبه شیعه و سنی در این استان نیز گواهی دیگر بر دینمداری مردم این استان است.

 

کردستان را مقام معظم رهبری در سفر به استان به سرزمین فرهنگ و هنر نام نهاد و  امروز با وجود داشتن نخبگان، هنرمندان، فعالان فرهنگی  و جوانان با استعداد، مرکز این استان به «شهر خلاق موسیقی جهان» و «پایتخت کتاب ایران» مشهور است.

 

در کنار این نام‌های دلنواز و افتخار آفرین نام «پایتخت دف ایران» را نیز می‌توان از افتخارات این استان دانست چرا که صدای این موسیقی عرفانی، هر ساله با حضور هزاران دف نواز بر آسمان کردستان طنین انداز می‌شود.

 

اولین‌های زیادی در این استان رقم خورده است؛ اولین استان تولید توت فرنگی کشور یکی از این اولین‌هاست که  مردم این استان سه سال جشنواره بزرگ توت فرنگی را به شکرانه تولید این محصول در یکی از روستاهای گردشگری سنندج جشن گرفته‌اند.

 

وجود معادن، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، مرزهای رسمی، مناطق گردشگری بکر و سدهای بهره برداری شده همگی بیانگر ظرفیت‌های این استان است که می‌تواند توسعه و ثروت را برای این استان و به تبع کشور بیافریند.

 

 جوانان تحصیلکرده و توانمند، قهرمانان ورزشی، دانش آموزان نخبه، کارآفرینان نان‌آور، روحانیون و طلاب دینی، نخبگان و صاحبنظران بسیاری نیز در این استان پرورش یافته‌اند و افتخارآفرین این مرز و بوم شده‌اند که ترقی و پیشرفت استان و کشور خود را خواهانند.

 

با وجود ظرفیت‌های بی شمار این استان اما دغدغه‌ها و مشکلاتی نیز مانند رفع بیکاری، مشکل آب آشامیدنی، توجه به زیرساخت‌ها، توجه به جاده‌های استان نیز وجود دارد که نیازمند توجه دولتمردان است و امید می‌‌رود با سفر رئیس جمهور به استان کردستان در اواخر هفته جاری شاهد رفع بسیاری از مطالبات و خواسته های مردم این استان باشیم.

کد خبر 1192986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha