کم توجهی مدیران فرهنگی باعث شده غفلت تاریخی پیرامون حوزه قلم شکل گیرد

قانعی گفت: کم توجهی مدیران فرهنگی باعث شده غفلت تاریخی پیرامون حوزه قلم شکل گیرد، تاوان این غفلت را نسل بعدی هم خواهد داد نسلی که با کتاب بیگانه است و اهل اتفاقات «بزن در رو» فضای مجازی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (سه شنبه 14 تیر) در جلسه بزرگداشت «روز قلم» که در سالن «غزل» تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: آیات قرآن ارزش قلم را نشان می دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه هنر استراتژیک انقلاب اسلامی، ادبیات و قلم است البته سایر مولفه های فرهنگی و هنری هم ارزشمند هستند، اظهار کرد: اگر بتوانیم روی همه حوزه ادبیات و داستان تمرکز کنیم به نتیجه خوبی می رسیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی داعیه فرهنگ دارد و لازم است به موتور پیشران فرهنگ که کتاب و قلم است بیشتر توجه شود و این موتور پیشران مابقی حوزه های فرهنگی را راهبری کند، اظهار کرد: کم توجهی مدیران فرهنگی باعث شده غفلت تاریخی پیرامون حوزه قلم شکل گیرد، تاوان این غفلت را نسل بعدی هم خواهد داد نسلی که با کتاب بیگانه است و اهل اتفاقات «بزن در رو» فضای مجازی شده اند.

وی با اشاره به امیدوارم در زمان تصدی پست بتوانم به این غفلت پایان دهم، افزود: امروز پیچیدگی ها فرهنگی خاصی را شاهد هستیم، بسیاری از تصمیم هایی که در فرهنگ و هنر به آن چرداحته می شود فرهنگی نیست و از این لازم است باید فرهنگوران باز هم در راس قرار بگیرند و مسائل فرهنگی را هدایت کنند.

کد خبر 1193042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha