نشست« سینمای انقلاب چیست» در یزد برگزار شد

نشست« سینمای انقلاب چیست» با حضور بهروز افخمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، بهروز افخمی، کارگردان و نویسنده کشورمان در نشست « سینمای انقلاب چیست» در محل سالن فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: استاد طالب‌زاده در آخرین مصاحبه خود با علی دهباشی بیش از دو ساعت مطالبی را ارائه می‌کند که می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

وی افزود: کتاب‌هایی مانند نبرد گجستان می‌تواند در راستای شخصیت‌هایی مانند استاد طالب‌زاده به ما کمک کند و به نوعی شاهنامه جدید است که ماجرا‌های مختلفی را بیان می‌کند.

این هنرمند کشورمان بیان کرد: سینما یک مهارت است که با انجام دادن آن به تدریج یاد می‌گیریم و اگر توانایی داشته باشیم و فعالیت شما چشمگیر شد به عنوان انقلابی شناخته می‌شوید ولی پیش از این باید فیلمساز باشید.

افخمی ادامه داد: محدوده‌ای برای فیلمسازی وجود ندارد و هر هنرمندی می‌فهمد که توانایی ایجاد یک فیلم را دارد بایستی در این مسیر گام بردارد و هنرمند باید فیلم خوب بسازد و داستان را دل‌انگیز کند تا با ایجاد دغدغه، تجربه و علایق شخصی بتواند فیلم چشمگیری را ایجاد کند.

وی گفت: تا موقعی که فرد توانایی ساخت یک فیلم خوب ندارد اگرچه خود را انقلابی بنامد بعد از چند سال اثری از او نخواهد ماند و حتی ممکن است که وقتی ساخته شد بایگانی شود.

این کارگردان و نویسنده خاطرنشان کرد: فیلمساز اگر توانایی داشته باشد حتی در صحنه نیز به او الهام می‌شود و فعالیت‌های اثرگذاری ایجاد می‌کند و اگر توانایی نداشته باشد نمی‌تواند اثری ماندگار ایجاد کند.

افخمی ادامه داد: من نمی‌دانم کدام فیلم هالیوودی برای تبلیغ عقاید درباره انقلاب ایران ساخته شده که ماندگار بوده و تأثیرگذاشته و اگرچه ایجاد شده ماندگاری نداشته و افکار عمومی ایران به این فیلم‌ها توجهی ندارد و حتی در کشور‌های دیگر نیز این فیلم‌ها ماندگار نخواهد بود.

وی افزود: فیلم‌هایی ماندد « بدون دخترم هرگز» که توسط هالیوود ایجاد شده و علیه انقلاب اسلامی تولید شده و حتی جایزه‌های بزرگی به آن‌ها داده‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها ماندگار نخواهند بود و حتی اقبالی از سوی مردم به آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی افزود: برخی محتوای این فیلم‌های ضد انقلابی و ضد انقلاب اسلامی حتی تمسخرآمیز است و واقعاً حتی فکر می‌شود که برای خنده به فیلم سازان این‌ایده‌ها مطرح می‌شود و به شعور مردم عادی آمریکایی نیز توهین است.

این هنرمند کشوری بیان کرد: این که بخواهیم فیلم نامه ماندگار بنویسید به چه مقدار زمان، امکانات و شیوه تحقیق احتیاج است زیرا یک نویسنده ممکن است فیلم‌های اندکی تولید کند اما با همان‌ها می‌تواند دوره‌ای درخشان داشته باشد.

افخمی ادامه داد: فیلم نامه‌نویس فیلم ویتنس یک سال در جمع اقوامی زندگی کرد که حتی امکانات معمولی را نداشتند و برای این یک سال تلاش‌های فراوانی کرد و باید ببینیم که فیلمنامه‌نویسی که بتواند این شرایط را تحمل کند وجود دارد.

کد خبر 1193150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha