احیای طرح های نیمه فعال و غیر فعال حوزه کشاورزی زیرکوه در دستور کار قرار می گیرد

همتی با اشاره به اینکه احیای طرح های نیمه فعال و غیر فعال حوزه کشاورزی زیرکوه در دستور کار قرار می گیرد، گفت: این مهم با بهره گیری از آب های بلااستفاده که در شهرستان زیرکوه وجود دارد انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مقداد همتی» امروز(14 تیر) در حاشیه سفر به شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همکاری استانداری خراسان جنوبی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده اند با عملیات و ساخت زیرساخت ها در حوزه مدیریت تامین و ارزش حوزه کشاورزی توانسته اند با همکاری یکدیگر یک هم افزایی خیلی خوبی در شهرستان های مختلف داشته باشند.

 

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آمادگی کامل دارد تا نسبت به تکمیل شدن طرح های غیر فعال و نیمه فعالی که در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در شهرستان زیرکوه وجود دارد با همکاری کمیته‌ای که ذیل استانداری و فرمانداری شهرستان تشکیل می‌شود اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی شهرستان مرزی زیرکوه اتفاقات خوبی رقم خورده است، افزود: از جمله راه‌اندازی بازار دام که با حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه تقریباً به بهره برداری رسیده است و طرح توسعه آن در حال اجرا است و اقدامات ایمنی آن نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

 

همتی عنوان کرد: در خصوص آب های بلااستفاده که در شهرستان زیرکوه وجود دارد و با سرمایه‌گذاری جزئی فعال می شوند نیز آمادگی داریم تا آن ها را نیز به چرخه تولید وارد نماییم.

 

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به حوزه محصولات استراتژیک اشاره کرد و گفت: در حوزه محصولات استراتژیک مثل زرشک و زعفران که در استان خراسان جنوبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، آمادگی داریم تا زنحیره تامین آن را از تولید تا نگهداری و فروش، شکل دهیم.

 

 

کد خبر 1193162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha