بخش خصوصی در احداث نیروگاه ورود کند

شرکا با بیان اینکه باید اقدامی صورت گیرد که سالهای آینده بخش صنعت و تولید نگرانی از بابت تولید نداشته باشند و دین خود را نسبت به جامعه ادا کند؛ گفت: شرکت شهرک های صنعتی با استفاده از توان بخش خصوصی می تواند برای هر شهرک صنعتی نیروگاه احداث کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن شرکا» امروز سه شنبه (۱۴ تیر) در اولین همایش سندیکای صنعت برق خراسان که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد؛ با اشاره به کمبود برق در کشور گفت: در کشور حدود ۱۵ تا ۱۷ هزار مگاوات کمبود برق داریم؛ دولت های مختلف وظیفه خود را در مورد ایجاد زیرساخت ها در زمینه برق انجام ندادند و در این خصوص  آینده نگری نداشتند و این امر موجب شده امروز با مشکل برق مواحه باشیم.

 

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازگانی مشهد افزود: چون صنعت در کشور ما مغفول است هنگام مواجه با کمبود برق یا گاز به سمت صتعت می رویم و زمستان گاز و تابستان برق صنایع را قطع می کنیم و به منازل برق می دهیم.

 

وی با بیان اینکه اگر پول و تعاملات بین المللی باشد حداقل ۸ تا ۱۰ سال طول خواهد کشید تا تامین برق مورد نیاز برای کشور بصورت گیرد؛ گفت: باید اقدامی صورت گیرد که سالهای آینده بخش صنعت و تولید نگرانی از بابت تولید نداشته باشند و چرخ زنگ زده اقتصاد را جلو ببرند و دین خود را نسبت به جامعه ادا کند.

 

شرکا با ارائه پیشنهادی گفت: شرکت شهرک های صنعتی بر اساس وظیفه ای که دارند، خود را ملزم به احداث نیروگاه به میزان نیاز آن شهرک کنند و در کنار آن برای بخش خصوصی ایجاد انگیره کنند تا رفع نیاز شهرک ها رخ دهد.

 

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازگانی مشهد با تاکید بر استفاده از انرژی خورشیدی در تامین برق منازل افزود: ما با ۳۰۰ روز تابش خورشید در این زمینه می توانیم سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم و امروز تولیدکنندگان بسیار خوبی در خصوص انرزی خورشیدی داریم.

 

وی گفت: بخش خصوصی به عنوان سکان دار اقتصاد و بازیگر اصلی اقتصاد است و دولت باید دست از بنگاه داری بردارد تا بخش خصوصی، حوزه های مختلف و اقتصاد را روی ریل خود هدایت کند .

کد خبر 1193199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha