سفرهای نظارت ستادی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود/ مناطق محروم در تحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سفرهای ستادی با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود، گفت: با این منطقه بیگانه نبودم و حداقل چندین سفر جهادی خارج از حوزه رسمی به این استان داشتم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، «محمدباقر قالیباف» در نشست جمع بندی نظارت ستادی از استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت قبل شرایط کرونا و مشکلات وجود داشت و تلاش شد حضور بیشتری داشته باشیم در دولت فعلی حضور ها و تلاش ها و دغدغه ها، سیاست گذاری ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.



رئیس مجلس شورای اسلامی به نظارت مجلس برای توزیع اعتبارات و بودجه مهم دانست و گفت: از حدود دو ماه قبل موضوعات این استان به همراه کمیسیون ها و نماینده های مجلس به صورت تخصصی  دنبال شد و دقیق بر ابعاد کار، نقاط قوت و ضعف آشنا هستیم.


وی گفت: مناطق محروم تحقق حقوق آنها دچار چالش است که به همراه نماینده های مجلس باید از آنها حمایت شود، در این استان  با صحنه های مواجه شدیم که سبب ناراحتی شد و این ما هستیم که باید مشکلات را حل کنیم.


این مسئول افزود: نمایندگان استان و مدیران نسبت به مشکلات استان فعال شوند زیرا اولویت عدالت، اشتغال و محرمیت زدایی از برنامه های دولت و مجلس است و باید هم افزایی در این راستا شکل گیرد.


قالیباف با بیان اینکه در مجلس به راه و آب و برق روستایی نگاه ویژه و اولویت دار داشته ایم، گفت: این استان کوه های زیادی دارد که سرمایه محسوب می شوند برای حوزه آب اما برای مردم این استان مشکلاتی را ایجاد کرده است بنابراین اعتباراتی برای آب و راه این استان در نظر خواهیم گرفت.


وی به آسیب شناسی در حوزه شهرهای استان و شهر یاسوج و اعتبار ویژه برای موضوعات حاشیه نشینی در مجاورت این شهر  اشاره داشت و گفت: با استفاده از ظرفیت های قانونی و فرصت های ساخت و ساز می توان مشکلات را سامان داد و این موضوع با اعتبارت خاص دنبال می شود.


وی افزود: حوزه بیمه، کارت سلامت ظرفیت های ملی است و این استان در اولویت این ظرفیت ها است، در این راستا خانواده های معلول وجود  دارد که برای آنها  کارت سلامت صادر می شود.


رئیس قوه مقننه  با بیان اینکه مشکلات رزمندگان در حوزه مسکن مشاهده شد که می توان در جهت حل آن گام برداشت و گفت: اگر در استان زمین فراهم شود می توان با تامین اعتبار برای این افراد در حوزه مسکن  تلاش کرد.



قالیباف به موضوع کالابرگ و حذف ارز ترجیحی و در اختیار قرار دادن عواید آن برای مردم محرم اشاره کرد و گفت: مراحل اولیه توزیع کالابرگ در حال انجام و آزمایش است، در کهگیلویه و بویراحمد برای افراد محروم می توان در این راستا گام برداشت.



وی در ادامه افزود: ما باید مدافع بخشی از کشور که محروم است از طریق مجاهدت و تلاش خدمت رسانی کنیم



محمد باقر قالیباف گفت: قیاس انقلاب با قبل از آن صحیح نیست، جوانان امروز نگاه می کنند و شرایط این کشور را  با دنیا مقایسه می کنند ما باید با کشورهای پیشرفته دنیا خود را مقایسه کنیم این طرز نگاه سبب مشاهده  چالش ها و تلاش برای حل آن می شود.

وی افزود: در حوزه نیرو و منابع در شرایط ایده آل هستیم اما در نظام مدیریت و برنامه ریزی نابسامان هستیم در مسائل استانی و برنامه ریزی به صورت استانی نگاه شود و معطوف به رای نباشیم بلکه توجه به حق برای منافع استان داشته باشیم.


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر‌ دو هزار کیلومتر راه آهن در کریدور شمال به جنوب داشته باشیم می توان میلیارد ها تومان اعتبار کسب درآمد کنیم، گفت: بزرگترین ظرفیت کشور در ترانزیت، دریاها، بندرگاه ها است اما از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.


وی گفت: این مردم جان و خون دادند این مردم از ما حداقل زندگی را می خواهند و همه مسئولیم این مطالبات پیگیری شود همه ما باید دغدغه مند این مشکلات مردم باشیم و باید به گونه ای که عمل شود که مدیون شهدا و امام شهدا و شرمنده رهبر معظم انقلاب نباشیم و باید با همه وجود تلاش کرد.

 

کد خبر 1193254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha