قرائت دعای عرفه در ۵۰۰ امامزاده و بقعه کشور/ تدارک جشن های دهه ولایت و امامت

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اجرای برنامه های دهه ولایت و امامت در دوهزار امامزاده و بقعه کشور گفت: مراسم دعای عرفه در ۵۰۰ امامزاده شاخص برگزار می شود.

حجت الاسلام «محمد نوروز پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری جشن های دهه ولایت و امامت در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور اظهار کرد: جشن های این ایام از عید سعید قربان تا عید سعیدغدیرخم(9تا 18 ذی الحجه) به همت سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار می شود و درهمین راستا فضاسازی تبلیغات محیطی،نورافشانی در شب عید سعید غدیر خم، اطلاع رسانی و هماهنگی با رسانه ها در راستای  پوشش برنامه ها در مراکز استانها انجام شده است.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اینکه 500 امامزاده و بقعه کشوربرای دهه ولایت و امامت برنامه های ویژه ای تدارک دیده اند، بیان کرد: جشن های«شادی آسمانی» در دهه ولایت و امامت در بقاع شاخص استانها برگزار می شود و در همین راستا یک گروهی متشکل از قاریان، سخنرانان و مداحان شاخص، گروههای سرود و مبلغین توانمند جهت برگزاری برنامه های مختلف، مسابقات و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان به استان ها اعزام می شوند.

 

نشست وعاظ و نخبگان تبلیغی

حجت الاسلام نوروز پور از برگزاری نشست وعاظ و  نخبگان تبلیغی کشور به صورت متمرکز به دو شیوه حضوری و مجازی در بقعه شیخ صدوق(ره) در این ایام خبر داد.

 

وی از برگزاری مراسم با شکوه دعای عرفه در500 بقعه و امامزاده شاخص کشور در روز نهم ذی الحجه خبر داد و گفت: برگزاری مراسم جشن سالروز ولادت امام هادی(ع) وبرگزاری قرائت دعای جامعه کبیره در امامزادگان شاخص و ترویج زیارت غدیریه این امام همام از دیگربرنامه های تدارک دیده شده در شب و روز ولادت امام هادی(ع) است،ضمن اینکه مراسم جشنی نیز در این روز با حضور هیئات شاخص استانی و کشوری در امامزادگان برگزار می شود.

 

همایش بانوان ولایی

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشوربه برگزاری همایش«بانوان ولایی» در عصر روز عیدغدیر خم(27 تیرماه) اشاره و ابراز کرد: باتوجه به تقارن روز عفاف و حجاب با عیدغدیر خم این همایش در روز امامزادگان و بقاع شاخص کشوربرگزار می شود.

 

وی ازتدارک کاروان های شادی در شب و روز عیدغدیرخم خبر داد و افزود:کاروان های «شمیم ولایت» در خیابان ها و معابر اطراف بقاع متبرکه و امامزادگان راه اندازی و گروههای سرود،مداحی و تواشیح به اجرای برنامه می پردازند،همچنین نصب پوسترهای نمایشگاهی در بقاع متبرکه سراسر کشور با موضوع غدیر خم،برگزاری ایستگاههای صلواتی و پذیرایی از محل منابع موقوفات مرتبط با غدیرخم و کمک های خیرین انجام می شود.

 

ضیافت غدیر

حجت الاسلا نوروزپور از اجرای طرح «ضیافت غدیر» خبر داد و تصریح کرد:باتوجه به اینکه ضیافت روز غدیرخم یکی از اعمال با فضلیت این روز است و در روایات و آیات نیز توصیه شده است که هرکس درروزعیدغدیرخم مومنی را اطعام کند، همانند کسی است که تمام پیامبران و صدیقین را اطعام کرده است و همچنین به صدقه این روز هم تاکید شده، در همین راستا در روزعید غدیرخم اطعام نیازمندان و محرومین درامامزادگان و بقاع متبرکه در دستور کار قرار می گیرد و غذاهای تبرکی آماده و ارسال می شود.

 

وی به انجام مراسم عقد اخوت میان مومنین در عصرعیدغدیر خم که یکی از سنت های مورد تاکید است، اشاره و تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) توصیه به انجام عقد اخوت میان مومنین نموده است وما نیز در این روز مروج این برنامه  درامامزادگان شاخص و بقاع متبرکه خواهیم بود، تا این سنت در بین مومنین جاری و ساری شود.

 

طرح نشاط معنوی در ۱۲۵۰امامزاده و بقعه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ادامه به اجرای ویژه برنامه «نشاط معنوی» در1250 بقعه اشاره کرد و گفت: از ابتدای تابستان سعی کردیم که در جوار این اماکن مقدس در رشته های مختلفی همچون آموزش قرآن کریم،روخوانی،تفسیر،کلاسهای هنری، ورزشی وبانوان برای نوجوانان و جوانان با هدف غنی سازی اوقات فراغت،ایجاد آرامش و سلامت روانی،مهارت افزایی،پیشگیری از آسیب های اجتماعی  برنامه برگزار کنیم.

 

 

حجت الاسلام نوروزپورادامه داد:درکناربرنامه های آموزشی که نوجوانان و جوانان با معارف اهل بیت(ع) آشنا  می شوند، سعی شده است که حرفه و اشتغال زایی برای آنها داشته باشیم،تا آنها بتوانند حرفه و کاری بیاموزند،به همین جهت برای خواهران کلاسهای قالیبافی،گلدوزی،خیاطی برگزار و برای برادران نیز دوره های آشنایی با رایانه،تاسیسات و لوازم برقی و موبایل برگزار کردیم.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور تصریح کرد: در همین راستا با هماهنگی با سازمان فنی و حرفه ای کشور سعی شد،برای کسانی که در این دوره ها شرکت می کنند و از امتیازلازم برخوردار می شوند،از مدرک معتبر رسمی برخوردار شوند.

 

 

کد خبر 1193267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha