نمایشگاه ملی جمعیت در تهران و مراکز استان های کشور دایر می شود/اخذ مجوز راه اندازی مرکز ملی نوآوری جمعیت و خانواده

علیان زادگان، از برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت اواخر خرداد ماه جاری در تهران و سپس در مراکز استان های کشور خبرداد و گفت: در این نمایشگاه چالش های پیری جمعیت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حمیدرضا علیان زادگان » در نشست خبری اظهار کرد: بنیاد ۱۵ خرداد از اواخر سال 99 به مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ملحق شد و سه محور جدید « جوانی جمعیت »، « سلامت » و « عمران اجتماعی » در راستای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت های آن افزوده شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه جمعیت، کشور در معرض پیری جمعیت است، افزود: اگر این موضوع مهم که قوانین لازم جهت اقدام سریع در مجلس به تصویب رسیده و دولت نیز در حال تنظیم شیوه نامه های آن است، از سوی مردم جدی گرفته نشود ظرف پنج سال آینده با پیری جمعیت مواجه خواهیم شد که به راحتی قابل جبران نیست.

 

اعطای تسهیلات فرزندآوری به دانشگاهیان

 

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد با بیان اینکه این بنیاد اردیبهشت ماه سال جاری تفاهم نامه ای با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با هدف تشویق به فرزندآوری در بین زوج های دانشگاهی منعقد کرد، عنوان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، افتتاح حساب سپرده برای نوزدان و اعطای ‌کارت هدیه به مادران از مفاد این تفاهم نامه است.

 

اجرای طرح لبخند مادری 

 

وی از طرح «لبخند مادری» به عنوان یکی دیگر از برنامه های بنیاد 15 خرداد در راستای سیاست جوانی جمعیت یاد کرد و گفت: در قالب این طرح به والدینی که در سال ۱۴۰۱ دارای فرزندان چند قلو می شوند کمکهای حمایتی شامل کارت هدیه 10 میلیون ریالی به ازای هر فرزند به مادر، بسته های لبخند مادری حاوی 40 قلم لوازم مورد نیاز نوزادان تا ۲ سالگی به ارزش هر بسته 40 میلیون ریال و تامین پوشک نوزادان به مدت شش ماه اهدا می شود.

 

علیان زادگان افزود: در فاز اول این طرح، پنج هزار بسته توزیع می شود و  در فازهای بعدی، این تعداد با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین تا پایان امسال، به 50 هزار بسته خواهد رسید.

 

راه اندازی باشگاه مثبت ۳

 

وی، اجرای طرح « مثبت۳ » را از دیگر برنامه های حمایتی و تشویقی بنیاد برای فرزندآوری خانواده‌ها برشمرد و بیان کرد: در قالب این طرح نیز باشگاه  مثبت 3 به منظور عرضه مایحتاج و ضروریات خانواده های پرجمعیت  شامل خدمات مشاوره ای، درمانی و عرضه کالا با تخفیف راه اندازی می شود.

 

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد در ادامه از کمک درمانی زوج‌های نابارور به عنوان یکی دیگر از طرح های بنیاد در جهت تحقق سیاست جوانی جمعیت نام برد و اظهار کرد: ارائه تسهیلات قرض الحسنه و حمایت بیمه ای ازجمله اقدامات بنیاد 15 خرداد در قالب این طرح است.

 

پویش مثبت حرکت

 

وی همچنین از « پویش مثبت حرکت » به عنوان یکی دیگر از برنامه های بنیاد 15 خرداد ذکر کرد و گفت: پارسال سه هزار و 600 دستگاه ویلچر از سوی بنیاد به افراد دارای معلولیت زیر ۱۴ سال اعطا شد که این رقم امسال به 7 هزار ویلچر، واکر و سمعک افزایش خواهد یافت.

 

علیان زادگان در بخش دیگری از سخنانش به طرح تجهیز مراکز درمانی محلات کم برخوردار نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته چهار مرکز درمانی در کشور تجهیز شد و امسال مصمم هستیم تا محلات بیشتری تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

 

وی از برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت اواخر خرداد ماه جاری در تهران و سپس در استان های کشور خبرداد و گفت: در این نمایشگاه چالش های پیری جمعیت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

 

اجرای ۴۰ رویداد نوآوری در ۳۰ استان

 

علیان زادگان همچنین از اجرای 40 رویداد نوآوری در حوزه جمعیت تا پایان سال جاری در 30 استان کشور خبرداد و افزود: این رویدادهای با تمرکز بر ترویج و تبلیغ فرزندآوری اجرا خواهند شد.

 

اخذ مجوز راه اندازی مرکز ملی نوآوری جمعیت و خانواده

 

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه بنیاد 15 خرداد و معاونت فناوری ریاست جمهوری، مجوز راه اندازی مرکز ملی نوآوری جمعیت و خانواده گرفته شده است.

 

۱۵ خوابگاه دانشجویی در کشور در حال ساخت است

 

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد یکی از کاروِیژه های اصلی‌ مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را ساخت خوابگاه برای دختران دانشجو دانست و گفت: 15 خوابگاه در کشور در حال ساخت است که تا امروز ۱۰ خوابگاه به ارزش ۴۰۵ میلیارد تومان افتتاح شده است.

 

وی افزود: خوابگاه دختران دانشجوی دانشگاه هرمزگان از جمله این پنج خوابگاه بوده که مطابق بروزترین استانداردهای روز دنیا طراحی شده و درحال ساخت است.

 

علیان زادگان ادامه داد: این خوابگاه با پنج هزار و 500 متر مربع زیربنا ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانشجو را خواهد داشت و حدود ۷۰ میلیارد تومان برای این خوابگاه از ابتدا تا انتها بودجه ریزی شده که به مرور تأمین خواهد شد.

 

وی افزود: میزان پیشرفت فیزیکی خوابگاه دانشجویی دختران بندرعباس که تا پایان دی ماه بهره برداری خواهد رسید ۴۵ درصد است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1193368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha