کاهش آمار طلاق در سال اول زندگی به سه درصد در استان فارس

حجت الاسلام مقامی گفت: ‌۳۰ نمایندگی «بهارنکو» در فارس وجود دارد و با اقدامات انجام شده «بهارنکو» اکنون طلاق در سال اول زندگی مشترک در فارس به سه درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمید مقامی»، امروز (چهارشنبه 15 تیر) با اشاره به نقش مراکز «بهارنکو» نهاد رهبری در تحکیم بنیان خانواده در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۸۹ با سفر هیئت دولت به شیراز با توجه به آمار بالای طلاق در استان فارس به ویژه  در سال‌ های اول زندگی مشترک، طرحی برای ارتقای آموزه‌ های پیش از ازدواج ایجاد شد و این وظیفه از طرف استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز واگذار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بدین ترتیب طرح «بهارنکو» برای نخستین بار در کشور و با هدف افزایش آگاهی دختران و پسران پیش از شروع زندگی مشترک در شیراز آغاز شد و به دلیل موفقیت این طرح به صورت رسمی با حمایت شورای انقلاب فرهنگی در برخی از نقاط کشور به اجرا درآمد.

مدیر مراکز دانش بنیان خانواده «بهارنکو» اضافه کرد: حدود ۱۴ درصد ازدواج ‌ها در سال اول زندگی طبق آمارهای ثبت ‌احوال طی سال ۱۳۸۸ در استان فارس به طلاق ختم می ‌شد اما با اقدامات انجام شده «بهارنکو» اکنون طلاق در سال اول زندگی مشترک در فارس به سه درصد رسیده است.

وی اعلام کرد: آمار ثبت در مراجعه به مراکز «بهارنکو» زوجین از سال ۱۳۸۹ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ به ۵۰۷ هزار و ۴۵۷ نفر رسیده که از این تعداد ۱۵۶ هزار و ۳۸ هزار مورد از سال ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ماه سال جاری به مشاوره تکمیلی نیاز داشته و آن را گذرانده ‌اند.

حجت الاسلام مقامی ادامه داد: ‌۳۰ نمایندگی «بهارنکو» در فارس وجود دارد و ۹ مرکز زیر مجموعه «بهارنکو» در حوزه‌ های مختلف و در راستای رسالت اصلی «بهارنکو» به کار و پژوهش مشغول هستند.

وی اضافه کرد: مرکز آموزش و مشاوره پیش از ازدواج «هاتف»، مرکز آموزش و مشاوره هنگام ازدواج، مرکز آموزش و مشاوره پس از ازدواج «تابان»، مرکز هنری و ادبی «ماهان» و «آورده‌های فرهنگی خوب»، باشگاه خانواده (تسهیل‌گری ازدواج)، رسانه زندگی، خیریه سرای مهر، مرکز علمی و کاربردی غدیر و همچنین اندیشگاه مطالعات فلسفه و سبک زندگی از این مراکز هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این مراکز دوره‌ های آموزشی با هدف بالا بردن آمادگی های پیش از ازدواج، برگزاری کلاس های آموزشی حین عقد، برگزاری دوره های آموزشی شامل مهارت های زندگی، سبک زندگی، اقتصاد خانواده، کودک، مادرانه و ... انجام می شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌ های آموزشی هنر در خانواده، در اختیار قرار دادن کتاب ‌های حوزه خانواده به مخاطبین، ارائه پک جهيزيه با شرايط ويژه به صورت اقساط و بدون ضامن و دريافت خدمات با تخفيف از اصناف مرتبط با ازدواج از سایر اقدامات این مراکز است.

حجت الاسلام مقامی از راه اندازی پایگاه خبری «خانه بهاری» زودی خبر داد و گفت: طراحی و ساخت فیلم، کلیپ، موشن گرافی، اینفوگرافی، پادکست، پوستر در حوزه ازدواج و خانواده و نشریه «آوای بهارنکو» از فعالیت ‌های مراکز بهارنکو بوده است.

وی اعلام کرد: ساخت ۴۰ واحد مسکونی و ارائه به زوجین جوان با شرایط ویژه با کمک خیرین، تهیه و اختصاص جهیزیه به عروس و اختصاص کمک‌ هزینه اجاره منزل با مبلغ مشخص به صورت ماهانه، برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی آزاد با موضوعات خانواده و ازدواج برای فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی، مشاوره و مددکاری از سایر اقدامات مرکز است.

کد خبر 1193470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha