رویکرد دولت میدان داری مردم در عرصه اداره کشور است

کاظمی گفت: میدان، میدان جنگ اقتصادی است و این دولت تاکید دارد مردم باید میدان دار اداره کشور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عباس کاظمی» در همایش تجلیل از دهیاران بخش مرکزی قزوین و بخش کوهین که امروز (چهارشنبه ۱۵ تیر) در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد خدمات شایانی داشته و در استان خدمات این مجموعه تحسین برانگیز است به ویژه در دوره جدید این حرکت شتابان در خدمت به مردم و مستضعفان و ولی نعمتان ما مشهود است.

 

فرماندار قزوین ادامه داد: ای کاش نهضت تولید مسکن یا جهش ملی مسکن از مسکن روستایی شروع می شد نه از مسکن شهری و اصلاحی باید اینجا صورت گیرد زیرا روستا اگر قوی شد، شهری با توسعه پایدار خواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: باید تغییری در نگاه ها و راهبردها داشته و جهت گیری هایی که ما را از حرکت نظام اسلامی دور می کند را باید اصلاح کنیم.

 

کاظمی اعلام کرد: با توجه به سند تحول دولت مردمی که توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده است، بنا داریم حرکت گسترده مردمی را در جهت جبران کم کاری ها و مشکلاتی که در این سال ها عارض شده، آغاز کنیم و این نیاز دارد گفتمان ها و نگاه ها به هم نزدیک شود و اگر این اتفاق نیفتد دچار اشکال شده و سرعتی که باید در کار رخ دهد به وجود نمی آید.   

 

وی تصریح کرد: در این دولت حوزه روستایی جزو اولویت ها است و شعار دولت مردمی که می دهیم خواستگاه آن روستاها است، همه اجزای دولت از سطح دهیاری به بالا همه مناسبات باید با هم حرکت کرده و بچرخد بنابراین باید باورها و نگاه من و شما تغییر کند.

 

فرماندار قزوین تأکید کرد: بر اساس این سند تحول دولت، باید به میدان داری مردم به اقامه عدل برسیم، از اکتفاء مقابله با مفسدان باید به شناسایی بسترهای فساد زا برسیم و به جایی اینکه با عناصر و معلول برخورد کنیم، باید علت را بخشکانیم.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در دفاع مقدس اظهار کرد: میدان، میدان جنگ اقتصادی است و این دولت تاکید دارد مردم باید میدان دار اداره کشور باشند؛ حجم مشکلات و مسائل امروز با بدنه کارشناسی که در قوای مختلف هست، مطابقت ندارد و باید به سمت گروه های نخبگانی رویم.

 

کاظمی گفت: باید از حلقه و زنجیره روستا تا ارکان کلان کشور این تغییر جهت شروع شود، تا بتوانیم مصیبت های به جا مانده از دهه ۹۰ را با هم حل کنیم، ما می توانستیم دهه ۹۰ که دهه تحریم های اقتصادی بود را مانند دوران جنگ و دهه ۶۰ به دهه گشایش ها تبدیل کنیم.

 

وی افزود: مردم ایران اسلامی هرجا به قله افتخاری رسیدند از بستر مشکلات و موانع بوده و می شد دهه ۹۰ را به دهه گشایش های بزرگ اقتصادی تبدیل کرد ولی ادبیات «ما می توانیم» دهه ۶۰ و بعد از آن به «ما نمی توانیم» تبدیل شد.

 

فرماندار قزوین یادآور شد: باور داریم در قرن جدید، مشکلات دهه ۹۰ را پشت سر گذاشته و قدم های اساسی تر در جهت حل مسائل مردم و رشد و پیشرفت همه جانبه در اوج سختی ها برداشته می شود و نقطه اتکای ما ظرفیت های  مردمی است.

 

گفتنی است در پایان این همایش از دهیاران تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1193520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha