کتاب «اقلیتهای مسلمان در قاره های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا » در حوزه  جغرافیای اسلامی تالیف شده است

احمدیان گفت: با توجه به سابقه تدریس جغرافیا در دانشگاه ها، خلاء جغرافیای اسلامی به صورت تخصصی در این حوزه احساس می شد، لذا در این راستا کتاب «اقلیتهای مسلمان در قاره های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا » را به نگارش درآوردم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی احمدیان» امروز چهارشنبه (۱۵ تیر) در آئین رونمایی از کتاب «اقلیتهای مسلمان در قاره های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا » که به مناسبت روز قلم در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد؛ ضمن قدردانی از برگزاری این آئین گفت: یکی از علل نگارش این کتاب با توجه به سابقه بنده در حوزه تدریس جغرافیا در دانشگاه ها، احساس خلاء جغرافیای اسلامی به صورت تخصصی در این حوزه بود.

 

دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد و نویسنده کتاب «اقلیتهای مسلمان در قاره های آسیا و اقیانوسه» با اشاره به سختیهای جمع آوری اطلاعات برای نگارش این کتاب، تصریح کرد: متاسفانه منابع موثقی در خصوص این موضوع چه در زبان فارسی و چه در زبانهای دیگر وجود نداشت و گاه تنها باید به یک نشریه و یا نوشته ای چند سطری برای جمع آوری اطلاعات بسنده می کردم. از این رو می توان به جرأت این کتاب را نخستین اثر در حوزه مسائل مربوط به مسلمانان در قاره های آسیا و اقیانوسیه دانست.

 


احمدیان تصریح کرد: ما مدعی تشکیل امت اسلامی هستیم و آرمانمان ترویج دین اسلام است اما برای رسیدن به این مهم باید در نظر داشته باشیم که ابتدا باید شناخت کاملی از مسائل مربوط به تمامی مسلمانان در جهان داشته باشیم، چرا که امروزه عملکرد یک مسلمان به تمامی مسلمانان جهان تعمیم داده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1193528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha