محله محور شدن مساجد باعث رفع بسیاری از مشکلات می شود

حکمت‌پور با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت محله محور پایگاه های بسیج در ۱۴ پایگاه در سطح شهرستان توسعه یافته است گفت: با افزایش فعالیت مساجد در محلات می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «بهروز حکمت پور» عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا فعالیت مساجد در محلات بیشتر شود تا از این طریق بتوان بسیاری از معضلات و مشکلات را حل کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دزفول افزود: در حال حاضر فعالیت محله محور پایگاه های بسیج در ۱۴ پایگاه در سطح شهرستان توسعه یافته و خوشبختانه نتایج بسیار مثبتی به دنبال داشته و تلاش می شود این موضوع در تمام مساجد توسعه یابد.

 

وی با اشاره به انجام برخی اقدامات اجتماعی در سطح محلات توسط پایگاه های بسیج مساجد تصریح کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان، کاهش طلاق، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و همچنین ایجاد امنیت محلات از جمله نتایج مثبت محله محور شدن مساجد است.

 

حکمت پور اضافه کرد: طبق هماهنگی خوبی که بین سپاه، سازمان تبلیغات، اوقاف و همچنین کانون جلسات قرآن شهرستان صورت گرفته، تعداد جلسات قرآن در مساجد افزایش یافته که این موضوع نیز برای گسترش در سایر مساجد در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های محله محور در صدر برنامه‌های بسیج قرار دارند ابراز کرد: موج آفرینی این موضوع باید توسط رسانه‌ها مدیریت شود تا بتوان از ظرفیت رسانه‌ها در این خصوص استفاده کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت دزفول همچنین در تشریح برنامه‌های این ناحیه در هفته ولایت و هفته عفاف و حجاب عنوان کرد: با توجه به هفته ولایت و امامت چندین برنامه در نقاط مختلف شهرستان دزفول ۳۳۰ متنوع برنامه‌ریزی و مقرر شده به دلیل اهمیت محله محور بودن مساجد، این برنامه‌ها و اقدامات توسط مساجد در سطح محلات برگزار شود.

 

وی اذعان کرد: فضاسازی شهری، برگزاری جشن‌های خیابانی در بوستان ها و محله‌های سطح شهر، بازسازی واقعه غدیر در شهر خیبر بخش چغامیش، برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در چند نقطه شهر، ویزیت رایگان در مناطق محروم توسط بسیج پزشکی، برگزاری شب شعر در حرم سبزقبا، برپایی کاروان شادی به صورت خودرویی، مسابقات ورزشی، اجتماع بزرگ نوجوانان علوی در بخش چغامیش، برگزاری مسابقه نقاشی در پارک خانواده در شب عید غدیر از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این ایام است.

 

حکمت پور خاطر نشان کرد: با همکاری پایگاه های بسیج نیز طرح مردمی هر خانه یک پرچم علوی نیز به مناسبت دهه کرامت و ولایت در دزفول برپا خواهد شد.

 

وی پخت ۸۰ هزار پرس غذای گرم برای اطعام روز غدیر جهت حمایت از محرومان، توزیع بیش از ۴۷ هزار قرص نان بین نیازمندان و توزیع ۹۰۰ بسته معیشتی با ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه دزفول با تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب یاد آور شد: برای هفته عفاف و حجاب نیز ۲۵ برنامه شامل اجتماع دختران سیدعلی و جشن حجاب در حرم سبزقبا، تجلیل از بانوان فروشنده محجبه، پویش عفت و غیرت، اجتماع بزرگ رهروان شهدا، عرضه و دوخت رایگان چادر با تخفیف، جشن حجاب ویژه کودکان، نمایشگاه عفاف و حجاب، ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، ایستگاه نقاشی، مسابقات نقاشی و ورزشی، جشن تکلیف دختران و مانور عفاف و حجاب در فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر با اهدای گل از جمله این برنامه‌ها هستند.

 

کد خبر 1193634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha