کار مشترک بین ایرانیان و عراقی ها در برپایی موکب ها ایجاد می شود

ماب با اشاره به افزایش تعاملات بین مردم ایران و عراق در برپایی موکب در آن کشور گفت: کار مشترک بین ایرانیان و عراقی ها در برپایی موکب ها ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد جلال ماب روز چهارشنبه در نشست با اعضای ستاد و متولیان موکب های اربعین استان اصفهان اظهارداشت: حرکت گروه های مختلف مردمی در برپایی موکب و راهپیمایی اربعین توانسته اتفاق بزرگی در دنیا باشد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات کشور افزود: اتحاد شیعه و سنی و تعامل بین ادیان مختلف از جلوه های ممتاز راهپیمایی اربعین بوده که در سلامت و‌آگاهی کامل تاکنون انجام شده و امسال پس از دو سال دوران کرونا مجدد اجرایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان و پیروان ادیان مختلف و دوستداران امام حسین(ع) در راهپیمایی اربعین نشان داده می شود، تصریح کرد: دشمن از چنین اتفاقاتی می ترسد که گذر زمان بر شکوه و انسجام آن افزوده است.

ماب با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد وحدت در برپایی موکب ها هستیم، اذعان داشت: حضور ایرانیان در خاک عراق و برپایی موکب برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به زائران است که این کار با همکاری مردم عراق توسعه می یابد.

 

وی یادآورشد: کار مشترک بین ایرانیان و عراقی ها در برپایی موکب ها ایجاد می شود و تا دو سال آینده 80 درصد این مراکز به صورت مشترک بین ایرانیان و عراقی ها مدیریت خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات و عالیات کشور خاطرنشان کرد: سه هزار موکب امسال در مسیر کربلا توسط ایرانیان در درون کشور ایجاد می شود و خدمات رسانی به زائران را انجام می دهند.

 

الزام واکسیناسیون و رعایت قوانین

 

وی با اشاره به اینکه بهداشت عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: امسال قرار است دز یادآوری کرونا تزریق شود که همه زائران باید آن را تزریق کرده باشند.

به گفته ماب، رعایت قوانین و مقررات ضروری است و نباید زائران وسایل و داروهای ممنوعه همراه خود داشته باشند.

 

وی همکاری مردمی در برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین را سرمایه ای برای جهان تشیع بیان کرد.

کد خبر 1193666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha