افزايش نمونه های مثبت كرونا در جهرم

رحمانیان گفت: در سه روز گذشته در جهرم، ۱۱۹ نمونه ارسالی به آزمايشگاه تشخيص مولكولی کرونا ارسال شده كه ۴۶ مورد آن مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (پنجشنبه ۱۶تیر) به خبرنگاران با اشاره به افزايش نمونه های مثبت كرونا در سه روز گذشته در جهرم گفت: تعداد ۱۱۹ نمونه ارسالی به آزمايشگاه تشخيص مولكولی كوويد۱۹ ارسال شده كه ۴۶ مورد آن مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در حال حاضر بيشترين علائم بيماری كه در افراد ديده مي شود شامل درگيري تنفسي فوقاني، مشكلات گوارشی و گاها تب و لرز است.

 

وی با اشاره به اهميت تكميل واكسيناسيون جهت كنترل بيماری کرونا، بیان کرد: كسانی كه تا كنون براي دز سوم واكسن اقدام نكرده اند هر چه سريع تر به مراكز واكسيناسيون كرونا مراجعه كنند.

 

رحمانيان تاكيد كرد: گروه های سنی بالای ۱۸ سال اگر ۶ ماه از آخرين دز سوم واكسنشان گذشته است حتما برای تزريق واكسن (دز چهارم) مراجعه کنند.

 

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم با اشاره به اینکه واريانت جديد بيماری برای سالمندان با بيماری های زمينه ای، بيماران خاص و افراد با سطح ايمنی پايين و همين طور كسانی كه هرگز واكسن نزده اند می تواند خطر ساز باشد، اظهار کرد: برای پيشگيری از ابتلای بيماری و بستری در بيمارستان حتما مراحل واكسيناسيون را تكميل كرده و پروتكل بهداشتي را رعايت شود.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، بيشترين ابتلای بيماری در دنيا ۴۶ درصد، مربوط به منطقه مديترانه شرقی است و ايران هم در اين منطقه قرار دارد، گفت: آمار مبتلايان در آسيای شرقی ۲۳ درصد و در اروپا و آمريكا هم به ترتيب ۳۱ و ۳۲ درصد گزارش شده است.
 

رحمانیان خاطرنشان کرد: در ايران  تعداد بيماران سرپايی در برخی از مراكز استان ها افزايش يافته است، گفت: سويه بيماری كه در جهان شيوع پيدا كرده و در كشور هم مشاهده شده از نوع ساب واريانت اوميكرون BA4 و BA5 است.

 

وی با اشاره به اینکه حتما در محيط های بسته از ماسک استفاده کنند، گفت: اين روزها به دليل گرماي زياد و استفاده از كولر، تهويه و جريان هوا در مكان هاي سربسته كم تر بوده و اين می تواند عاملی برای افزايش آمار مبتلايان باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در وسايل نقليه عمومی مانند تاكسی، اتوبوس، قطار و هواپيما تاكيد می شود، عنوان کرد: نكته حائز اهميت ديگر رعايت فاصله فيزيكي در محيط های سربسته كوچک است.

 

کد خبر 1193800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha