برای حل مشکل اجاره بها تدابیر استانی اتخاذ شود

محمدبیگی گفت: در بحث اجاره بها از استاندار محترم می خواهیم برای اقشار کم درآمد و کسانی که اجاره نشین بوده و صاحب مسکن نیستند، تدابیر استانی اتخاذ شده و اقداماتی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۱۶ تیر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه امروز برای آن دور هم جمع شدیم، بحث رزمایش خدمت است و قوای مقننه، مجریه و قضائیه در کنار ساختارهایی که دارند، باید در یک هدف همدلانه برای خدمت به مردم و خروج مردم از مشکلات شان تلاش کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وقت سیاسی بازی و سیاسی کاری ها گذشته و لباس خدمت را باید پوشیده و با هم فعالیت کنیم و امروز مردم از ما ناخدمتی را نمی توانند بپذیرند و توجیه این است قوای سه گانه با هم همسو هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به گرانی ها عنوان کرد: با وجود اقدامات مختلف در حوزه تنظیم بازار، هنوز فاصله داریم با اتفاقاتی که باید در حوزه تنظیم بازار رخ دهد و موفق به مهار تورم، گرانی و جلب رضایت مردمی در این حوزه نشدیم؛ وزرات جهاد با وجود کمبود نیروی انسانی بحث تنظیم بازار را انجام می دهد و باید فعالیت های جدیدی ترتیب داده شود که وزارت جهاد از دیگر مسئولیت های خود بازنماند و تشکیل پلیس امنیت اقتصادی می تواند موثر باشد.

 

محمدبیگی تصریح کرد: مردم امروز در بحث سفره، تأمین مسکن و اجاره بهای سنگین چالش دارند و در بحث اجاره بها از استاندار محترم می خواهیم برای اقشار کم درآمد و کسانی که اجاره نشین بوده و صاحب مسکن نیستند، تدابیر استانی اتخاذ شده و اقداماتی را داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: نکته دیگر انسجام بین قوا است و لازم است جلسات مسئولان قوا مانند قبل با حضور مدیران و سران قوا در استان ادامه یابد و جلسات هم افزایی برای حل مشکلات مردم ویژه برگزار شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه همکاری با ارگان های عمومی غیردولتی و ارگان های خصوصی به خصوص شهرداری ها و دهیاری ها، استاندار محترم به عنوان مدیر عالی دولت در استان با نگرش پدرانه مسائل را جمع کرده و طوری نشود بعضی پروژه ها زمین ماند.

 

وی گفت: نکته دیگر در خصوص سرکشی به حوزه های انتخابیه است، ما سفرهایی که می رویم برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست و انتظار است مدیران کل و فرمانداران حضور داشته باشند.

 

محمدبیگی با اشاره به نقش مدیران استانی در ارتقا بودجه استان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم پروژه های ملی تعریف کنیم این امر سطح بودجه را بالا می برد، باید پروژه تعریف کرده و از تهران بودجه گرفته و هماهنگی داشته باشیم، مدیران باید با حضور در وزارتخانه ها بودجه بخواهند و پروژه تعریف کنند و در رفع مشکلات مردم کوتاه نیایند و این کار می تواند در جذب بودجه موثر باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به اختصاص بودجه فرهنگی و قرآنی یادآور شد: اگر بودجه قرآنی، فرهنگی و اجتماعی دیده نشود و برای سالم سازی محیط و نسل ها به لحاظ سلامت جسمی، روانی، اندیشه ای و دینی بودجه نبینیم و پروژه تعریف نکنیم، آینده ما خوب نخواهد بود و متاسفانه به شدت درگیر معیشت مردم هستیم و غذای روح مردم را فراموش کردیم.

 

کد خبر 1193879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha