دعای پرفیض عرفه در حرم هلال بن علی(ع) برگزار می شود

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از برگزاری دعای روح بخش عرفه در این حرم مطهر خبر داد.

 سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با نهم ذی الحجه، آیین قرائت دعای پرفیض عرفه امام حسین(ع) در حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار می شود.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این مراسم شنبه ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۷ با حضور ارادتمندان به اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد و «محمد میرزایی» و «مهدی اخباری» قرائت دعای عرفه را بر عهده خواهند داشت.

 

تکیه ادامه داد: پيش‌بينی‌های لازم برای استفاده از همه ظرفيت‌های حرم مطهر صورت گرفته و شبستان آيت‌الله عاملی(ره) و صحن جنوبی حرم مطهر مهیّای برگزاری این آیین است.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: مرثيه خوانی ويژه سالروز شهادت نخستين سفير نهضت كربلا حضرت مسلم بن عقيل (ع) از ديگر برنامه‌های اين مراسم معنوی خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: این مراسم به صورت زنده از طریق سایت تکیه و صفحه اینستاگرام آستان مقدس پخش خواهد شد. همچنین بخش هایی از این مراسم هم به صورت زنده از سیمای مرکز اصفهان به روی آنتن می روند

 

دعای عرفه از دعاهای بسیار مشهور و عظیم‌الشأن ماثور از حضرت امام حسین(ع) است که شامل مضامین عارفانه ‎ای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال اوست که در مراسم حج در عرفات و به قصد قربت همزمان با روز عرفه (نهم ماه ذی‌الحجه) در سایر اماکن مذهبی خوانده می‌شود.

کد خبر 1194087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha